سر خط اخبار

کد خبر:123203
پ

آصفری: در برنامه هفتم توسعه برای جبران کمبود پزشک تدبیر شود

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: باید در بخش سلامت برنامه هفتم توسعه عبارت افزایش ۲۵ درصدی ذکر شود تا دولت و دستگاه‌های اجرایی مکلف به تأمین تعداد مورد نیاز پزشک متخصص شوند.

در برنامه هفتم توسعه برای جبران کمبود پزشک تدبیر شود

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمدحسن آصفری درباره عدم تدبیر برای کمبود پزشک در کشور، اظهار داشت: تعداد پزشکان متخصص در کشورمان حدود ۸۰ هزار نفر است که نسبت به جمعیت و سرانه جمعیت جهانی کافی نبوده و اصلاً جور در نمی‌آید، نیاز ما بیش از این است و این تعداد نمی‌تواند جوابگوی مشکلات مردم در زمینه بیماری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود پزشک انتظار می‌رود وزارت بهداشت با ارائه تدابیری آن را جبران کند، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه برای جبران این کمبود، اقدامی اساسی مشاهده نمی‌شود. بسیاری از شهرها و مناطق محروم و مرکز شهرستان‌ها با کمترین تعداد پزشک متخصص مواجه هستند و باید وزارت بهداشت اقدامی در این حوزه انجام دهد.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به لزوم اصلاح بخش سلامت برنامه هفتم توسعه، افزود: در برنامه هفتم توسعه مصوبه‌ای در این باره آورده‌ایم که مبنی بر آن به تناسب افزایش پزشک عمومی، پزشک متخصص جذب شود اما مشکل آن نیز عدم صراحت برای مکلف کردن دولت است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید فکری جدی درباره کمبود پزشک در مناطق محروم داشته باشد، خاطرنشان کرد: لازم است در بخش سلامت برنامه هفتم عبارت افزایش ۲۵ درصدی به صراحت ذکر شود تا دولت و دستگاه‌های اجرایی مکلف به تأمین تعداد مورد نیاز پزشک متخصص شوند تا این کمبود مشکل‌آفرین به ویژه در مناطق محروم مرتفع شود.

منبع
مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید