سر خط اخبار

کد خبر:99777
پ

آزادی۱۴ زندانی دارای محکومیت های جرائم غیرعمد درخراسان شمالی طی امروز

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی قطعی ۱۴ زندانی دارای محکومیت های مالی و موضوع جرائم غیرعمدی در استان طی امروز خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، همزمان با دهه امامت و ولایت، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، اظهار کرد: این ۱۴ مددجو، بدهی معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داشتند که به نیت ۱۴ معصوم و در نتیجه گذشت شکات و محکوم لهم، قبولی اعسار و کمک های خیران، نیکوکاران و حمایت های مالی ستاد دیه استان، در مراسم امروز از زندان های خراسان شمالی آزاد شدند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های عوامل مؤثر در این اقدام خداپسندانه، بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته و مذاکرات اصلاحی معمول، شکات و محکوم لهم مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان از مطالبات خود را بخشیدند و از طرفی مبلغی معادل ۶۲۰ میلیون تومان نیز از طریق ستاد دیه استان و کمک های مالی خیران و نیکوکاران و به علاوه  با صدور حکم قضایی در خصوص اعسار و تقسیط بخشی از محکوم به (قبول اعسار محکوم علیه) معادل ۶۸۰ میلیون تومان و همچنین با لحاظ  ۳۰ میلیون تومان آورده خانواده‌های مددجویان، موجبات رهایی  این زندانیان از حبس فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین بیان کرد:از مجموع زندانیان آزاد شده، موضوع جرائم غیرعمد طی امروز، تعداد ۱۳ نفر مرد و یک  نفر زن بودند.

مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ثواب مترتب بر آن نیز با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه ۸۰ نفر زندانی دیگر استان با موضوع محکومیت های مالی و جرائم غیر عمد و دارای۶۰ میلیارد تومان بدهی، همچنان منتظر دریافت کمک های مردمی از دستان پرمهر و عطوفت خیران و نیکوکاران هستند؛ ابراز امیدواری کرد که زمینه آزادی این زندانیان نیز به زودی فراهم شود.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید