کد خبر:117423
پ

گردشگران چینی برای اخذ ویزای کره جنوبی از پرداخت هرگونه مبلغ معاف می شوند

وزارت اقتصاد کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد گردشگران چینی برای اخذ ویزای این کشور از پرداخت هرگونه مبلغ معاف می شوند و تعداد پروازهای میان این دو کشور افزایش می یابد.

گردشگران چینی از پرداخت هزینه صدور ویزای کره جنوبی معاف می شوند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، این اقدام تنها سه هفته بعد از لغو ممنوعیت سفر تورهای گروهی چین به کره جنوبی صورت می گیرد. این وقفه ۶ ساله در پی روابط پرتنش این دوکشور به دلیل وجود سیستم دفاعی آمریکا در کره جنوبی بوجود آمده بود.

در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، میانگین آمار گردشگران چینی در کره جنوبی ۴.۹۹ میلیون نفر در سال بود.

این آمار در شش ماه اول سال جاری میلادی به ۵۴۰ هزار نفر رسید. با اصلاح شدن سیاست چین درباره سفرهای بین المللی، انتظار می رود تعداد گردشگران در فصل پاییز افزایش یابد.

دولت کره جنوبی قصد دارد ۱.۵ میلیون گردشگر دیگر را در نیمه دوم سال جاری میلادی جذب کند و به آمار ۲ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۳ دست یابد. این کار به رشد ۰.۱۶ واحد درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور منجر خواهد شد.

برای جذب گردشگران بیشتر، کره جنوبی قصد دارد تا اواخر ماه دسامبر چینی ها را از پرداخت هزینه صدور ویزا معاف کند. هزینه صدور ویزا برای گردشگران گروهی ۱۸ هزار وون معادل ۱۳.۶ دلار است.

کره جنوبی دو مرکز صدور ویزای جدید را در چین مستقر کرده است و اکنون هفت مرکز صدور ویزا در این کشور وجود دارد.

کره جنوبی همچنین گفته است که به طور “مستمر” تعداد پرواز های پکن-سئول را افزایش خواهد داد.

تعداد پروازهای هفتگی از ماه آگوست، میان کشورهای چین و کره جنوبی به ۶۹۷ رسید. این تنها ۶۳.۴ درصد از تعداد پرواز های سال ۲۰۱۹ و پیش از دوران همه گیری کرونا است.

چین ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ محدودیت‌های دوران همه‌گیری کرونا را برای تورهای گروهی لغو کرد و بدین ترتیب، این ممنوعیت که شامل بیش از ۷۰ مقصد پرسفر دنیا چون آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا بود، برداشته شد.

این سومین فهرست چین از کشورهایی بود که مجوز سفرهای گروهی را دریافت کردند، اولین گروه که در ژانویه (دی ماه ۱۴۰۱) مجوز را دریافت کردند شامل ۲۰ کشور از جمله تایلند، روسیه، کوبا و آرژانتین بود، دومین گروه که در مارس (اسفند ۱۴۰۱) اجازه سفر گروهی پیدا کردند، شامل ۴۰ کشور، از جمله نپال، فرانسه، پرتغال و برزیل بود.

منبع
ایرنا
کلیدواژه : چینکره جنوبیویزا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری