کد خبر:16467
پ

نامه خاندوزی برای افزایش حقوق کارکنان وزارت اقتصاد! / آیا تافته جدا بافته‌ای هستید؟

وزیر اقتصاد در اقدامی قابل تامل از سازمان اداری استخدامی خواسته تا حقوق کارکنان این وزارت خانه افزایش یابد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای از میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور خواسته تا حقوق کارکنان وزارت اقتصاد و ادارات وابسته افزایش یابد!

این درخواست رسمی در حالی مطرح شده  که خاندوزی به عنوان یکی از اعضای شورای عالی پول و اعتبار به خوبی از وضعیت پولی کشور آگاهی دارد.

از سوی دیگر، وی قطعا به خوبی می‌داند که از ۸۴۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان آن حقوق کارمندان است

نکته قابل تامل این که وی  در این نامه به نقش ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی در فرماندهی اقتصادی و مالی کشور به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی اشاره کرده است.

 برپایه این گزارش به نقل از خبرگزاری مهر، پایین بودن رتبه بندی و احکام ریالی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مهمترین دلایل طرح درخواست وزیر اقتصاد برای افزایش حقوق این وزارت خانه بوده است.

پیشنهادهای وزیر اقتصاد عبارت است از؛

۱_ افزایش فوق العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون خدمات مدیریت کشوری تا سقف تعیین شده (۵۰ درصد) برای مشاغل مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحدهای تابعه آن.

۲_ تسری برقراری فوق العاده خاص به مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحدهای تابعه و وابسته آن مشابه برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر (سازمان پزشکی قانونی، سازمان انتقال خون و …)

گفتنی است که دولت با کسری بودجه تخمینی به طور متوسط ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای سال جاری مواجه است. مهمترین علت عدم اجرای طرح همسان‌سازی حقوق معلمان و فرهنگیان نیز کمبود بودجه عنوان شده است.

اما این که چرا وزیر اقتصاد چنین درخواستی را مطرح کرده، بسیار قابل تامل است.

درخواست وزیر اقتصاد شیرازه کار را از دست دولت خارج می‌کند

در همین حال،‌جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی در واکنش به این درخواست عجیب گفت: مطالبات این چنینی بیش از آنکه کمکی به وزارتخانه و پرسنل کند، برای آنان حاشیه ساز خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با مهر افزود: با این درخواست یک رقابت میان دستگاه‌های مختلف برای افزایش حقوق پیش می‌آید که قابل کنترل نخواهد بود. در اوضاع کنونی نباید دستگاه‌ها چنین انتظاری داشته باشند و سازمان برنامه بودجه نیز نباید زیر بار این درخواست‌ها برود، چون می‌تواند شیرازه کنترل کار را از دست دولت خارج کند و مشکلاتی برای دولت ایجاد شود.

وی افزود: اصلاً چنین چیزی نباید توسط وزارت خانه‌ها دنبال شود، چون شرایط کشور به گونه‌ای نیست که پاسخگوی مطالبات گروهی باشیم. نباید اصلاً این مطالب مطرح شود و دولت باید سریع‌تر این عدم توازن‌ها را در دستگاه‌های مختلف بررسی کند.

دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • امیر ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۰
    0 0

    وقتی جناب خاندوزی بدون یک روز تجربه در بخش اجرایی حتی در حد اداره یک دهداری و یا یک روز سابقه در بخش خصوصی در حد اداره یک نانوایی ، یک شبه و به شکل خارق العاده ای حدود کسال قبل به نمایندگی مجلس و پس از یکسال به وزارت اقتصاد و سکان داری اقتصاد کشور می رسه همه باید به درگاه خدا دعا کنیم چون فقط اون می تونه نجاتمون بده !! از اونجایی که رئیس سازمان امور استخدامی هم رفیق ایشونه بعیده که دچار مشکلی هم بشن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری