کد خبر:108809
پ

محکوم کردن انفجار پاکستان توسط چین

چین حادثه را محکوم کرد.

چین، انفجار تروریستی در پاکستان را محکوم کرد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پس از انفجار تروریستی و مرگبار روز گذشته در شمال غرب پاکستان که به کشته شدن دست کم ۵۴ نفر و مجروح شدن حدود یکصد نفر منجر شد، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در بیانیه ای این حمله تروریستی را قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پیامی، انفجار تروریستی در پاکستان را محکوم کرد و گفت: چین عمیقا از حمله انفجاری در پاکستان شوکه شده است.

وی افزود: چین به طور کلی با هر شکل از تروریسم مخالف است و هدف گرفتن شهروندان بی دفاع با حمله های انفجاری را به شدت محکوم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، با ابراز تاسف از وقوع چنین رویدادی، به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

این انفجار روز گذشته و همزمان با اولین روز سفر هی لیفنگ معاون نخست وزیر و نماینده ویژه شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین به پاکستان رخ داد. سفر این مقام عالی چین به پاکستان به مناسبت دهمین سالروز اجرای پروژه متشرک کریدور اقتصادی چین -پاکستان انجام شده است.

روز گذشته انفجار بمب در یک گردهمایی سیاسی در شمال غرب پاکستان بیش از ۵۰ کشته و دست کم۹۰ زخمی برجای گذاشت. گزارش‌ها حکایت از احتمال افزایش شمار تلفات دارد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار پاکستان را برعهده نگرفته است در عین حال نهادهای امنیتی این کشور داعش را مجری اصلی این اقدام تروریستی می‌دانند.

رسانه‌های پاکستانی امروز اعلام کردند که گروه‌های تروریستی تحریک طالبان، جماعت الاحرار و تحریک جهاد در بیانیه‌هایی مدعی شدند که هیچ دخالتی در این انفجار ندارند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری