کد خبر:3923
پ

تازه ترین اطلاعات از هواپیماربایی ناکام در مسیر اهواز – مشهد

به گزارش ایران ۳۶۱ درجه، ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه روز پنج شنبه هواپیمای F100 پرواز شماره ۳۳۴ شرکت هواپیمایی ایران اهواز را به مقصد مشهد ترک کرد. اما با گذشت ۲۰ دقیقه از طول پرواز فردی با ادعای این که حامل جلیقه انفجاری است، از گروه امنیت پرواز خواسته تا هواپیما را به سمت آسمان اهواز […]

به گزارش ایران ۳۶۱ درجه، ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه روز پنج شنبه هواپیمای F100 پرواز شماره ۳۳۴ شرکت هواپیمایی ایران اهواز را به مقصد مشهد ترک کرد. اما با گذشت ۲۰ دقیقه از طول پرواز فردی با ادعای این که حامل جلیقه انفجاری است، از گروه امنیت پرواز خواسته تا هواپیما را به سمت آسمان اهواز بازگردانند. اما با هوشیاری گروه امنیت پرواز و کادر پروازی، هواپیما در ساعت ۲۲:۴۰ دقیقه به سلامت در فرودگاه اصفهان به زمین نشسته است.

برپایه این گزارش، اطلاعات اولیه حاکی است که مسافرین و گروه پروازی بعد از ساعتی به دلیل اتمام ساعت پرواز به یک هتل منتقل شده اند.

فرد هواپیماربا نیز با خانواده خود در اختیار مراکز ذی صلاح در اصفهان قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، وابط عمومی فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی در اطلاعیه ای از خنثی سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز و مشهد در شب گذشته (پنجشنبه ۹۹/۱۲/۱۴) خبر داد.

متن اطلاعیه به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می رساند: با الطاف و عنایات الهی، توطئه ربایش یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر که پنج شنبه شب با پرواز شماره ۳۳۴ ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه با تأخیر از فرودگاه اهواز به سمت مشهد مقدس به پرواز در آمده بود، با هوشیاری پاسداران یگان امنیت پرواز سپاه و با فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان و دستگیری عامل آن خنثی گردید.

بر اساس اظهارات اولیه، عامل این توطئه قصد داشته است هواپیما را پس از ربایش در فرودگاه یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به زمین بنشاند.

مسافرین عزیزهواپیما نیز در سلامتی کامل با پرواز جایگزین به سمت مقصد حرکت کردند.

ابعاد و زوایای این توطئه در حال بررسی است.

روابط عمومی سپاه حفاظت هواپیمایی

کلیدواژه : سپاههواپیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری