کد خبر:95782
پ

اولین سایت نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) در بیرجند راه‌اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: اولین سایت نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) در این استان با همکاری یکی از اپراتورها در بیرجند راه‌اندازی شد.

اولین سایت نسل پنجم اینترنت در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مصطفی بهی روز شنبه افزود: برای راه‌اندازی این سایت در میدان سفیران امید شهر بیرجند، پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل هزینه شده‌ است.

وی عنوان کرد: نسل‌ پنجم ‌تلفن‌ همراه (۵G) ‌دارای‌ مزایایی‌ نظیر سرعت‌ بیشتر، تاخیر کمتر، تعداد و تراکم بالاتر و شبکه پایدار است که این مزایا به مدیریت خدمات حیاتی، دستیابی به پهن باند سریعتر در همه جا و بهره‌گیری از اینترنت اشیای انبوه منجر می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به کاربردهای ۵G در زندگی روزمره گفت: براساس استانداردهای ۳GPP در نسل پنجم، شاخص‌هایی نظیر میانگین سرعت، حداکثر سرعت، ظرفیت شبکه، بهره‌وری طیف، بهره‌وری مصرف انرژی، تحرک و کاهش ضریب تاخیر، استانداردهایی دارند که نسل چهارم توانایی دست‌یابی به آنها را نداشته است.

وی اضافه کرد: یک سایت دیگر نسل پنجم شبکه تلفن همراه نیز تا سه ماه آینده در منطقه نیروی هوایی بیرجند با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان و با همکاری شرکت ایرانسل راه‌اندازی خواهد شد.

بهی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تمامی شهرهای استان به شبکه ملی ارتباطات متصل هستند.

وی افزود: پهنای باند ورودی به استان که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تامین می‌شود، حدود ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه است و اکنون بیش از ۷۰ درصد ظرفیت پهنای باند ورودی استان خالی است و استفاده نمی‌شود یعنی به هر ظرفیتی که مردم از اینترنت استفاده کنند، پهنای باند آن در خراسان جنوبی موجود است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری