کد خبر:101173
پ

ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مناطق محروم

مرحله‌ اول طرح ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور از امروز آغاز شد و این روند تا هفته کتاب و کتابخوانی ادامه خواهد داشت.

آغاز ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری و مناطق محروم

 به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مراسم گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

از امروز مرحله‌ اول طرح ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور آغاز می‌شود و این روند تا هفته کتاب و کتابخوانی ادامه خواهد داشت.

در این طرح تعداد ۹۱ عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و ۲۵ عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان که به تأیید کمیته کتاب کانون رسیده است به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور ارسال می‌شود.

در این طرح، فرآیند تأمین کتاب به عنوان اصلی‌ترین موجودی مراکز فرهنگی هنری کانون از طریق چاپ کتاب‌های کانونی و خرید کتاب‌های مناسب از دیگر ناشران حوزه کودک و نوجوان آغاز شده و در مرحله اول آن ۸۴۵ هزار جلد کتاب آماده توزیع به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های مناطق محروم سراسر کشور است.

برخی از این کتاب‌ها، برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کانون هستند که کانون طبق تعهداتش نسبت به خرید و ارسال آن به استان‌ها اقدام کرده است.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری