کد خبر:20613
پ

ارتش آمریکا مسئول قتل عام‌ مردم بی‌دفاع در جهان است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عدم مجازات نیروهای نظامی دخیل در حمله هواپیمایی کابل، ارتش آمریکا را مسئول قتل عام‌‌های مردم بی‌دفاع در تمام جهان دانست.

به گزارش اختصاصی خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران از چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری روزانه در واکنش به تصمیم پنتاگون مبنی بر عدم مجازات هیچ یک از نیروهای نظامی دخیل در حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن ده غیرنظامی افغان در کابل شد، گفت: ارتش آمریکا باید به خاطر جنایات جنگی خود در کشتار غیرنظامیان بی گناه در سراسر جهان پاسخگو باشد.

وی همچنین بیان کرد: یک افسر سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا که شاهد این حمله بود، اوایل سال جاری به دلیل افشای اطلاعات مربوط به رسانه ها به ۴۵ ماه زندان محکوم شد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: این وضعیت کنایه بزرگی به اصطلاحات «دموکراسی»، «حقوق بشر» و «حکومت قانون» مورد حمایت آمریکا دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی آمریکا که مرتکب جنایات جنگی در افغانستان، عراق، سوریه و مناطق دیگر شده اند از پیگرد قانونی مصون هستند، در حالی که جولین آسانژ، ناشر افشاکننده این جنایات، ممکن است با حبس ابد روبرو شود.

وانگ ونبین بیان کرد: افغانستانی‌های بی‌گناهی که در پروژه هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند، برای همیشه در زیر زمین با خانواده‌هایشان که از این فقدان رنج می‌برند، می‌خوابند، در حالی که عاملان آن بدون مجازات خواهند ماند.

وی افزود: این واقعیت تلخی است که «دموکراسی» و «حقوق بشر» آمریکا به دنیا هدیه کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه از جامعه بین المللی خواست تا برای تحقیق و مجازات شدید ارتش آمریکا به دلیل جنایات، تضعیف عمدی حاکمیت قانون جهانی و کشتار بی رویه غیرنظامیان بی گناه اقدام کنند. این اقدامات باید به مجازات شدید عاملان منجر و عدالت برقرار شود تا حقوق بشر مردم همه کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه، حفظ شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری