کد خبر:25113
پ

اختصاصی//گندمهای آلوده به سرب با دلار ۴۲۰۰ تومانی//چه کسی مسئول است؟

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، از تاریخ ۲۹ /۹ /۱۴۰۰ که نامه آنی معاونت غذا و دارو دانشگاه جندی شاپور در خصوص واردات و متاسفانه توزیع مستقیم گندمهای آلوده به سرب بالا را دریافت کردیم ، پیگیریهای مکرری به عمل آمده هیچ مقام مسئولی در وزارت جهادکشاورزی پاسخگو نبوده است. برای ما سوال بود […]

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، از تاریخ ۲۹ /۹ /۱۴۰۰ که نامه آنی معاونت غذا و دارو دانشگاه جندی شاپور در خصوص واردات و متاسفانه توزیع مستقیم گندمهای آلوده به سرب بالا را دریافت کردیم ، پیگیریهای مکرری به عمل آمده هیچ مقام مسئولی در وزارت جهادکشاورزی پاسخگو نبوده است.

برای ما سوال بود که گندمهای آلوده در تناژ بالا چرا خریداری شده؟ چرا وارد شده؟ چرا با توجه به عدم تطابق توزیع شده؟ گندمهای آلوده در کجا نگهداری میشود؟ آیا کارخانجات آرد ، سیلوهای مخصوص برای هر محموله گندم وارداتی دارند؟ چرا معاونت غذا و داروی دانشگاه جندی شاپور برکنار شد؟ چرا آزمایشهای استاندارد با آزمایشهای معاونت غذا و دارو تطابق ندارد؟ و چراهای دیگر که همگی بی پاسخ مانده است.

در همین ایام به تاریخ ۲۵/۱۰/۱۴۰۰ که علاوه بر محموله های مشکوک و آلوده قبلی ، دلسوزان نظام و سلامت مردم پیگیریهای لازم را انجام میدهند ، به ناگاه خبری راجع به سلامت گندمهای وارداتی روسی از طرف فرد غیر مسئولی که در انجمن صنایع غذایی ایران(تولید کنندگان محصولات غذایی با گندم دلار ۴۲۰۰ تومانی) مسئولیت دارد منتشر میشود .طی مصاحبه با دکتر مرتضوی مشخص میشود که نامه شرکت بازرگانی به تاریخ ۲/۹/۱۴۰۰ می باشد در حالیکه محموله ۳ کشتی جدید در تاریخ ۲۹/۹/۱۴۰۰ عدم تطابق خورده است و به استانها به صورت آنی ابلاغ شده است. در همین زمان خانم دکتر مژگان پور مقیم ، صادقانه از عدم تطابق گندمها پرده بر می دارد.

با مدیر فنی شرکت بازرگانی دولتی تماس گرفته که بیان داشت من مسئول خریدها نیستم بلکه مدیر فنی برای هماهنگی واردات گندم ها هستم.

دولت خود سیاست گذاری می کند. خود اجرا می کند. خود خرید و واردات را انجام میدهد. خود نظارت می کند. احیانا از خود نیز باید در قبال قصور و اشتباهات شکایت کند که نمی کند! گندمهای روسی با سرب بالا وارد و توزیع می شود. روسیه بخاطر سم محصولات کشاورزی ما ، تمامی محموله را عودت میدهد .

شرکت بازرگانی دولتی ایران و مسئولان وزارت جهاد و کشاورزی ، گندمهای آلوده روسی را سریعا و بدون فوت وقت در کشور توزیع می کنند!!

به راستی چه کسی مسئول است؟

با گذشت حدود ۵ ماه از شروع بکار کابینه جدید ، چطور میشود که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ، یک تنه حتی عضو هیات مدیره را بر نمی تابد و علیرغم حکم انتصاب عضو جدید توسط ۳ وزیر! و یک معاون رئیس جمهور!! ، او را به شرکت راه نمی دهد؟

چگونه میشود که یک نفر، برای خرید کالاهای استراتژیک یک کشور مانند گندم ، روغن ، شکر و برنج تصمیم میگیرد؟ میلیاردها دلار خرید می کند؟ به وظایف قانونی اش عمل نمی کند ؟ شرکتهای حمل و نقل و زیرساختهای فرآوری و توزیع و سلامت کشور را تحت الشعاع قرار میدهد؟

این سوالی است که بارها از وزیر محترم جهادکشاورزی و قائم مقام محترم و سردار بازنشسته او سوال کرده ایم و جوابی نگرفته ایم.

مدارک عدم تطابق کشتی های گندم روسی وارد شده:

همچنین مطالعه کنید:

foodpress.ir/news/51794/

https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1183121

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری