کد خبر:91982
پ

ایستگاه میانی مدیریت دفن و بازپردازش پسماند شهر اسلامشهر امروز/یکشنبه/ در مکانی به وسعت ۶ هزار متر مربع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، شهردار اسلامشهر در حاشیه افتتاح این آئین به خبرنگاران گفت: سایت مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر طی اقدامی جهادی بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در مساحت ۶ هزار متر مربع احداث شده که روزانه ۲۵۰ تُن زباله از این مرکز توسط سیمی تریلرها به مرکز دفع، حمل خواهد شد.

محسن حمیدی ادامه داد: بیش از ۲ دهه به دلیل وجود ایستگاه میانی در مرکز شهر، مشکلات عدیده ای داشتیم که در این اقدام جهادی این مرکز به منتهی الیه شهر انتقال یافت تا معضلات زیست محیطی ناشی از آن کاهش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک مرکز پردازش با ظرفیت بیش از ۷۰۰ تُن در روز شکل بگیرد تا مواد بازیافتی مجددا به چرخه تولید بازگردند که درآمد پایداری هم برای مجموعه مدیریت شهری ایجاد شود.

محمدمهدی سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر هم‌ در این آئین گفت: یکی از معضلات و دغدغه های مردم جابجایی ایستگاه میانی پسماند و تردد خودروهای حمل زباله در شهر بود به نحوی که این تردد به صورت مستمر انجام می شد و و بوی تندی داشت.

ایستگاه میانی مدیریت پسماند شهر اسلامشهر افتتاح شد

وی خاطرنشان کرد: ساخت این ایستگاه از مهر ماه پارسال کلید خورد و امروز به افتتاح رسید.

سلیمی یادآوری کرد: شهرهایی که از محل تولید تا محل دفن زباله ۱۵ کیلومتر فاصله داشته باشند باید ایستگاه میانی پسماند در آن شهرها ایجاد شود که خوشبختانه امروز این امر میسر شد و به زودی نیز باید با بازیافت پسماند به فکر درآمد پایدار بود.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری