کد خبر:81887
پ

انتخابات، فضای شهر استانبول را فراگرفته است+عکس

فضای شهر استانبول را انتخابات فرا گرفته و شبکه‌های تلویزیونی و همچنین فضای مجازی نیز مردم را درگیر این انتخابات کرده‌اند تا…

روزنوشت‌ انتخابات ترکیه-1/ انتخابات، اتمسفر شهر استانبول را فراگرفته است+عکس

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، استانبول ۱۶ میلیون نفری مهمترین شهر ترکیه است که رای آن می‌تواند سرنوشت این کشور را تغییر دهد و از سال ۲۰۱۹ سکان هدایت آن به دست “اکرم امام اوغلو”، شهردار حزب جمهوری خلق افتاده است.

اکرم امام اوغلو، سیاستمداری جوان است که می‌رفت به عنوان مهمترین رقیب انتخاباتی اردوغان عرض اندام کند، اما دادگاه استانبول به دلیل آنچه توهین به اعضای شورای عالی انتخابات ترکیه نامید(در سال ۲۰۱۹ و بعد از انتخابات شهرداری‌ها) او را به دو سال و هفت ماه زندان و ممنوعیت فعالیت سیاسی محکوم کرد تا این ستاره نوظهور در سپهر سیاسی ترکیه فعلا خاموش شود.

با این وجود به نظر می‌رسد کار امام اوغلو تازه آغاز شده و در صورت پیروزی ائتلاف ۶ گانه مخالفان اردوغان به عنوان معاون رییس جمهور فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.

کشور ترکیه , استانبول ,
کشور ترکیه , استانبول ,

از فرودگاه تازه تاسیس استانبول که وارد اتوبان می‌شوی، بنرها و تصاویر بزرگ از رقبای انتخاباتی خیلی زود به تو یادآور می‌شود که دو طرف روی این شهر حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

هر یک از دو رقیب به شیوه خود مشغول فعالیت هستند و شعارهای تک جمله‌ای زیر هر تصویر تلاش دارد تا ضمن روشن کردن وضعیت سیاسی-اجتماعی ترکیه، مخاطب را به سوی خود بکشاند؛ روی تصاویر اردوغان این جمله نوشته شده: زمان درست، آدم درست. برای کلیچدار اوغلو نیز این شعار در بنرها خودنمایی می‌کند: «به تو قول می‌دهم» که این سخن، شاه بیت و فصل مشترک همه برنامه‌های انتخاباتی او طی هفته‌های اخیر است.

بنرها و تصاویر کاندیداها از فرودگاه تا درون شهر، ما را مشایعت می‌کنند و بعد از آن ستادهای انتخاباتی شان به استقبالمان می‌آیند که با ماشین‌ها و دفاتر کار را پیش می‌برند.

نکته جالب اینکه در بخش‌های توریستی استانبول مانند میدان تقسیم و خیابان استقلال از این تبلیغات خبری نیست و به بافت جمعیتی توجه شده است.

اتمسفر شهر را انتخابات فرا گرفته و شبکه‌های تلویزیونی و همچنین فضای مجازی نیز مردم را درگیر این انتخابات کرده‌اند تا در روز ۲۴ اردیبهشت ماه به کاندیدایی رای دهند که تبلیغ کنندگان می‌خواهند؛ انتخاباتی که با دوره‌های گذشته متفاوت است زیرا اولا طرف پیروز تا روزهای آخر هم مشخص نخواهد شد و دوما هر یک از دو طرف در صورت پیروزی، سرنوشت ترکیه را دستخوش تغییراتی اساسی خواهد کرد.

کشور ترکیه , استانبول ,
کشور ترکیه , استانبول ,
منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری