کد خبر:31358
پ

بودجه شهرداری تهران در چه بخش‌هایی هزینه‌ خواهد شد؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره بودجه ۱۴۰۱ شهرداری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد درباره بودجه شهرداری تهران اظهارداشت: پیش‌بینی‌های ما درباره تحقق بودجه ۱۴۰۰ درست از آب در آمد و در حال حاضر حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از این بودجه محقق شده است.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۸ هزار میلیارد تومان از فروش املاک در نظر گرفته و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها تسهلات گرفته خواهد شد و ۲۲۰۰میلیارد تومان هم وراق مشارکت پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران ادامه داد: از بودجه سال آینده ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای اتوبوسرانی و ۲۷۰۰ میلیارد تومان فقط برای خط ۶ و ۷ مترو در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از محل تبصره سی ام نیز ۳هزار میلیارد تومان برای ساخت مترو در نظر گرفته شده است. برای اورهال نیز حدود ۷۸۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده و ۲ هزار میلیارد تومان نیز برای مابه‌التفاوت بلیت است.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری حدود ۲هزار میلیارد تومان برای رفت و روب در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای نگهداشت و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه و ساخت بوستان ها اختصاص داده شده است‌.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید براینکه برای حقوق و مزایا و دریافتی آتش نشانان هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفت شده است، گفت: ۵۱۷ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات در نظر تخصیص داده شده است.

آخوندی با اشاره به بحث مسکن  نیز بیان کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم در تبصره‌ها برای مسکن جایگزین لحاظ کردیم.

وی درباره ردیف بودجه ای پروژه های عمرانی در سال آتی، گفت: در ردیف ها و تبصره ها برای ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)، تکمیل فاز یک بزرگراه شهید شوشتری و تکمیل پروژه شهید شوشتری هم بودجه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان و کمتر از ۹ درصد بودجه برای ماموریت های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه به شهرداری اجازه داده شده است تا پروژه های مشارکتی را در پایتخت اجرا کند، عنوان کرد: در حوزه مناطق نیز به پروژه های توسعه محلی توجه ویژه شده است. ضمن اینکه ردیف بودجه شهرسازی نسبت به سال گذشته تنها یک درصد  افزایش داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری