کد خبر:125949
پ

۱۵۰۰ پیوند کلیه دربابل ثبت شد/ ۶۰ درصد غیر بومی هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این مطلب که پزشکان نخبه این دانشگاه تا کنون در سال های اخیر یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه برای بیماران کلیوی انجام دادند، گفت: حدود ۶۰ درصد بیماران بستری در بابل غیر بومی هستند.

یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است علاوه بر خدمات رسانی به ۵۴۰ هزار بابلی که در هفت شهر و شش بخش ساکن هستند، بسیاری از شهروندان مازندران به خصوص غرب مازندران برای درمان به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه می کنند.

حضور بیماران غیر بابلی در هفت مرکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به گونه ای است که حدود ۶۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی بابل غیر بومی هستند.

بیمارستان فوق تخصصی نوزادان امیرکلا و مرکز ناباروری فاطمه زهرای این دانشگاه به همراه بیمارستان شهید رجایی بابلسر بیشترین مراکزی هستند که شهروندان از سراسر استان و حتی خارج از مازندران برای درمان به این مراکز درمانی مراجعه می کنند.

پیوند کلیه از جمله خدمات ارزشمندی است که دانشگاه علوم پزشکی بابل به بیماران کلیوی مازندان ارائه می کند.

طرح سی شب سی مسجد از جمله خدمات جهادی دانشگاه علوم پزشکی بابل است که هر ساله پزشکان مجرب این دانشگاه در ماه مبارک رمضان در دل روستاها حضور یافته و در مسجد به صورت رایگان بیماران را ویزیت می کنند.

این دانشگاه به پاس قدرشناسی از این پزشکان و متولیان این طرح امروز شنبه با حضور فرمانده سپاه کربلای مازندران مراسم تجلیل برگزار کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در مراسم تجلیل از فعالان طرح سی شب سی مسجد در بابل بیان داشت: یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در بابل برای بیماران انجام شد و حدود ۶۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی بابل غیر بومی هستند.

سید علی مظفرپور با بیان این مطلب که در حوزه پیوند مغز و استخوان هم خدمات این دانشگاه ارزشمند است، گفت: مراکز درمانی بابل در تمام رشته‌ها پزشک فوق تخصص دارد.

وی بیان داشت: فعالیت پزشکان مجرب در این شهرستان زمینه حضور بیماران را از سراسر استان و حتی خارج از استان به این شهر فراهم کرده است.

این مقام مسوول ادامه داد طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد از جمله خدمات ارزشمندی است که در ایام ماه مبارک رمضان پزشکان این دانشگاه در دورترین نقاط شهرستان حضور یافته و ویزیت رایگان را انجام می دهند.

یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شد

طرح “۳۰ شب ۳۰ مسجد” اقدام ارزشمندی است

فرمانده سپاه کربلای مازندران در این مراسم بیان داشت : طرح” ۳۰ شب ۳۰ مسجد” از جمله اقدامات ارزشمندی است که مدیریت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل آن را به خوبی انجام داد.

سردار سیاوش مسلمی با بیان این مطلب که خدمات دولت سیزدهم ارزشمند است، ادامه داد: سیاه نمایی‌های دشمن به گونه‌ای است که این دستاوردها برای مردم جلوه نداشته باشد.

فرمانده سپاه کربلا بیان داشت: سپاه در هر کجایی که مردم نیاز به خدمت داشته باشند ورود می کند و خدمت رسانی به مردم را افتخار خود می‌داند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است که ارزش را برای جوان‌های ما بی‌ارزش جلوه دهد، بیان داشت: خانواده‌ها اجازه ندهند به بهانه آزادی فرزندان دلبندشان طعمه بدخواهان شوند.

یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شد

دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را در این دانشگاه جذب کرد که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل در منطقه جنوب شهر بابل و در ابتدای خیابان کشاورز واقع است. این دانشگاه در زمینی به مساحت حدود ۴۰ هکتاری واقع شده است که مملو از درخت های هیرکانی به همراه درخت های نارنج، پرتقال و سیب می باشد.

این درختان سر به فلک کشیده جلوه خاصی به دانشگاه علوم پزشکی بابل داده و به لحاظ جاذبه های گردشگری و میراثی یکی از ظرفیت های ممتاز گردشگری شهرستان محسوب می شود. از سویی دیگر در برخی از ابنیه های این دانشگاه فهرست آثار میراثی نیز ثبت شده است.

یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شد

دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، دانشکده دارو سازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند که در نهایت پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.

این دانشگاه شامل هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا می باشد که سالانه ۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.

در حال حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل چهار هزار و ۱۰۷ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که در این روزها آماده پذیرش اولین گروه از دانشجویان خارجی است.

یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شد
منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری