کد خبر:101338
پ

۷۷ میلیون دلار کالا از گمرک لطف آباد درگز به ترکمنستان صادر شده است

سرپرست گمرک لطف‌آباد شهرستان درگز خراسان رضوی گفت: در بهار امسال بیش از ۷۷ میلیون دلار کالا از گمرک لطف آباد شهرستان درگز به ترکمنستان صادر شده که نسبت به سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، قربان کریمی گفت: در بهار امسال ۷۷ میلیون و ۵۳۰ هزار دلار کالا به ترکمنستان صادر شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش داشته است. بهار سال گذشته این رقم ۳۸ میلیون و ۱۷۷ هزار دلار بود.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ تن کالا در قالب بیش از چهار هزار اظهار نامه گمرکی به ترکمنستان صادر شده که از نظر وزنی ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

سرپرست گمرک لطف‌آباد بیان داشت: سنگ‌های ساختمانی، مصالح ساختمانی مانند سیمان، تره بار و مواد غذایی مانند ماکارونی به ترتیب بیشترین اقلام و کالا‌های صادراتی ایران به ترکمنستان را شامل می‌شود.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق آباد، پایتخت ترکمنستان از موقعیت تجاری و به ویژه ترانزیتی خوبی برخوردار است، از سویی فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و تا مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

منبع
صداوسیما
کلیدواژه : ترکمنستانصادرات
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری