کد خبر:120066
پ

۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی اصفهان

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از ۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی این استان در یک سال اخیر خبر داد.

۵۸ هزار میلیارد ریال در صنعت کشاورزی اصفهان سرمایه گذاری شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مهرداد مرادمند روز سه شنبه اظهار داشت: این سرمایه گذاری در بخش‌های گوناگون مانند دام و طیور، گیاهی و زراعی، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی(مکانیزاسیون) و مشاغل خانگی بوده است.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی، مباحث فنی و اعتباری، سرمایه در گردش نهاده‌های دامی، سرمایه در گردش بذرهای گواهی شده، طرح رونق تولید، سرمایه در گردش محصولات زراعی و باغی از دیگر مقوله‌های سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی استان بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: ایجاد توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، سرمایه گذاری در تولید محصولات راهبردی، توسعه کشاورزی قراردادی، تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام، اولویت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان به شمار می‌رود.

مرادمند افزود: بهبود تولید و اشتغال، حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی تجاری، کسب و کار کشاورزی با تمرکز بر تامین مالی زنجیره ارزش به جای فعالیت‌های مستقل و جزیره ای بخشی از نتایج سرماه گذاری در صنعت کشاورزی را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: هر چه بتوانیم سرمایه بیشتری را جذب کنیم بهبود تولید محصولات و امنیت غذایی بالاتر رقم خواه خورد و در زمینه صادرات نیز موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان اصفهان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش، حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حُبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری