کد خبر:169255
پ

۴ مقام ارشد اروپایی وارد اوکراین شدند

رسانه‌های غربی اعلام کردند که ۴ تن از سران اروپایی برای اعلام همبستگی با دولت اوکراین امروز شنبه وارد کی‌یف شدند.

۴ مقام ارشد اروپایی وارد اوکراین شدند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا وارد کی‎‌یف شدند.

به نوشته رویترز، چهار رهبر غربی از جمله نخست وزیران ایتالیا، کانادا و بلژیک امروز شنبه وارد کیف شدند تا همبستگی خود را با اوکراین اعلام کنند.

به گزارش روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera، ملونی به عنوان رییس گروه کشورهای هتف (G۷)اولین نشست امسال را با رهبران این گروه که در آن ولودیمیر زلنسکی و همچنین فون در لاین و ترودو شرکت خواهد کرد در کی‌یف برگزار خواهد کرد.

این ۴ مقام ارشد اروپایی با قطار از لهستان وارد شدند. قبل از اجلاس مجازی، ملونی با زلنسکی دیداری دوجانبه خواهد داشت و پس از آن ممکن است توافقنامه امنیتی را که کی‌یف قبلا با برلین، پاریس و لندن امضا کرده بود، اعلام کنند.

فون در لاین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما قوی تر از همیشه در کنار اوکراین ایستاده ایم. از نظر مالی، اقتصادی، نظامی و اخلاقی.»

ساعاتی پیش دیوید کامرون و رادوسلاو سیکورسکی وزرای خارجه انگلیس و لهستان هشدار دادند ناتوانی در ایستادگی در برابر حمله روسیه به اوکراین موجب شکل گیری جهان جدید خواهد شد.

دیوید کامرون و رادوسلاو سیکورسکی در مقاله مشترک در نشریه پولتیکو به مناسبت دومین سالگرد عملیات نظامی روسیه در اوکراین نوشتند «به نفع آمریکا – و همه متحدان است» که پول بیشتری در اختیار اوکراین -برای تلاش های جنگی این کشور- قرار دهند.آنها در این مقاله همچنین از رهبران غربی خواستند «در بزرگ‌ترین آزمون این نسل » مردود نشوند.

این درخواست مشترک در حالی مطرح می شود که جمهوری خواهان در آمریکا همچنان در مقابل توافق بر سر تامین مالی جدید برای این کشور جنگ زده مقاومت می کنند و سیکورسکی در ادامه نوشتند «دشمنان واکنش ما را زیر نظر گرفته اند. این که آیا ما در کنار اوکراین خواهیم ماند؟ آیا ما در برابر تهاجم پوتین خواهیم ایستاد؟ پیامدهای شکست فقط در اوکراین احساس نمی‌شود، بلکه جهان را به این شکلی که ما می‌شناسیم، از نو خواهد ساخت.»

وزرای خارجه دو کشور همچنین از متحدانشان خواستند «ذخایر» را برای یافتن تجهیزاتی که می‌تواند «سریعا» به اوکراین ارسال شود، بررسی و درباره سامانه های تغییردهنده بازی همانند جنگنده‌های اف-۱۶ صحبت کنند.آنها همچنین طرح استفاده از دارایی های توقیف شده روسیه را برای کمک به بازسازی اوکراین مطرح کردند، پیشنهادی که در برخی از پایتخت های اروپایی با مقاومت روبرو شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری