کد خبر:96679
پ

۴۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بانه آسفالت می شود

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بانه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری ۴۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت می شود.

۴۰ کیلومتر راه روستایی در بانه آسفالت می‌شود

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، عبدالرحمن عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بانه اظهار کرد: بر اساس میزان اعتبار مشخص شده و هدف گذاری، امسال ۴۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت می شود که با این کار، ۱۲ روستای دیگر در این شهرستان از راه روستایی آسفالت برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، افزود: از راه روستایی این شهرستان، تاکنون ۲۵۶ کیلومتر آن آسفالت شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بانه در ادامه به بهسازی راهدارخانه گردنه خان اشاره کرد و ادامه داد: برای بهسازی این راهدارخانه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که عملیات آن تا چند روز آینده به پایان می‌رسد.

وی یادآور شد: همچنین در سال جاری ۱۰ دکل روشنایی در مسیر ورودی و خروجی گردنه خان نصب می شود و بهسازی تونل گردنه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در شهرستان بانه ۴۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تاکنون ۲۵۶ کیلومتر آن آسفالت شده است.

راه های اصلی نیز شامل محور بانه – سقز ۱۲ کیلومتر، بانه – سردشت ۴۵ کیلومتر، بانه – مریوان ۳۳ کیلومتر، بانه – آرمرده ۱۴ کیلومتر و بانه – سیرانبند ۲۴ کیلومتر است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری