کد خبر:100488
پ

۲ هزار پروژه بهداشتی با اولویت مناطق محروم دردولت سیزدهم افتتاح شد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲ هزار پروژه بهداشتی با اولویت مناطق محروم و مرزی و کمتر برخوردار در استان‌های مختلف، افتتاح و تحویل شده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، بهروز رحیمی، روز پنجشنبه در مراسم گشایش مرکز تصویربرداری پیشرفته “پت اسکن”در بیمارستان فارابی اصفهان افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب دائر بر آماده‌کردن زیرساخت‌های نظام سلامت و رویکرد دولت در این زمینه، بیش از چهار هزار پروژه بهداشتی در قالب انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اجرای این پروژه‌ها در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌های برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲ هزار پروژه اجرا شده و امید است با منابع پیش بینی شده و همکاری سازمان برنامه و بودجه بتوانیم ۲ هزار پروژه باقی‌ مانده را نیز هرچه زودتر به پایان برسانیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: این پروژه‌ها در قالب خانه‌های بهداشتی، مراکز بهداشتی درمانی روستایی و پایگاه‌های سلامت با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان در سطح کشور پیش بینی و از سال گذشته تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان برای اجرای آنها تامین اعتبار شده و پیش بینی برای تامین اعتبار در بودجه امسال با همکاری کمیسیون بهداشت مجلس نیز صورت گرفته است.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه ایجاد بیش از ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور در دولت سیزدهم در دست اجراست، خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۵ هزار تخت تحویل شده است و امیدواریم تا پایان امسال ۱۰ هزار تخت دیگر نیز تحویل داده شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: چهار هزار پروژه بهداشتی و پنج هزار و ۵۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی که در دستور کار این وزارتخانه است می‌تواند نقطه امیدی برای کشور باشد.

رحیمی با بیان‌اینکه پروژه‌های نظام سلامت بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: اصرار داریم فرایند بین کُلنگ‌زنی تا افتتاح پروژه‌ها بخوبی مدیریت شود تا پروژه نیمه کاره‌ای بر زمین نمانده باشد.

وی همچنین گفت: بیش از ۲۰۰ پروژه بهداشتی با پیشرفت بالای ۵۵ درصد در اصفهان در حال اجراست و این خطه از استان‌های مهم در نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی آن از دانشگاه های اصلی در حوزه آموزش و ارائه خدمات است.

معاون وزیر بهداشت افزود: ۷۵ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در این استان به اتمام رسیده و تحویل شده است و تلاش می کنیم تا پروژه های در حال اجرای این خطه تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی به نقش خَیران در اجرای پروژه های سلامت اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت در حال برنامه ریزی برای طرح بزرگی بمنظور ایجاد بیمارستان یکهزار تختی در اصفهان هستیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در سفر یکروزه خود به اصفهان علاوه بر افتتاح ۲ مرکز پت اسکن و جامع سنجش سلامت در بیمارستان فارابی، مشکلات پیش روی حوزه سلامت، میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی دارای مصوبه سفر رییس جمهوری و سایر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را بررسی و از روند پیشرفت برخی از پروژه‌های این دانشگاه بازدید خواهد کرد.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان است که امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری