کد خبر:199068
پ

۲۸ طرح وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

۲۸ طرح وزارت نیرو با اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه از طریق ویدئوکنفرانس با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور میدانی وزیر نیرو در این استان به بهره برداری رسید.

۲۸ طرح وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، چهار پروژه طرح تامین آب زاهدان و سیستان از سه راهی دشتک به منظور رفع مشکل تامین آب شرب این مناطق، آبرسانی و رفع تنش آبی از ۷۵ روستا در قالب جهاد آبرسانی و تصفیه‌خانه مجتمع ۳۱۵ روستایی تلنگ،پلان و پیرسهراب، ایستگاه پمپاژ شماره B فاضلاب شهر چابهار و توسعه شبکه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ شماره D فاضلاب شهر کنارک و توسعه شبکه فاضلاب به بهره برداری رسید.

از دیگر طرح‌های صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان آبگیری سد مخزنی «شهری‌کور» جهت مصارف کشاورزی و افتتاح طرح آبرسانی اضطراری از سد کهیر به ۴۰ روستای پایین دست و طرح آبرسانی به شهرهیدوچ از سد ماشکید علیا و ایستگاه پمپاژ یک‌هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای به همراه اجرای حدود ۲۰ کیلومتر خط لوله جهت آبرسانی از آب شیرین کن هامون هیرمند به منطقه سیستان است.

علاوه بر افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم صنعت آب، نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی مپنا موسوم به میل نادر و نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان( واحدهای گازی زاهدان ۱ الی ۳) در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

همچنین ۱۵ پروژه مربوط به شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان از جمله احداث خطوط اسپکه- نیکشهر(قطعه دوم) و خاش به خاش ۲، افزایش ظرفیت پست‌های چاه کیچی،سراوان، دامن،سرباز، جالق، چابهار۲۳۰، جبرآباد، میل نادر، زابل ۱، زابل ۲، کهیر، نیروگاه گازی زاهدان افتتاح شد.

در کنار افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق منطقه‌ای، طرح‌ها و پروژه‌های توزیع برق شامل برق رسانی و توسعه شبکه برق روستایی،اصلاح و بهینه سازی و رفع افت ولتاژ و برق‌رسانی به چاه‌های آب طرح اضطراری(چاه‌های آبخوان‌های شرقی،بندان و دشتک) افتتاح شد.

دولت سیزدهم با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را در حالی آغاز کرد که از همان ابتدا رئیس دولت رابطه خود را با مردم به گونه‌ای تعریف کرد که در دل و جان مردم نشست و عنوان رئیس جمهور شهید مردمی را برای خود در بین ملت قهرمان، انقلابی و قدردان ایران اسلامی به یادگار گذاشت؛ این امر باعث شد تا از سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیدالشهدای خدمت یاد شود.

شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دوران کوتاه مسوولیت در جایگاه رئیس جمهور سه سفر به سیستان و بلوچستان داشت که ضمن دیدارهای مختلف مردمی، تصمیمات مهمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی با کمک کارشناسان امر اتخاذ شد.

قرار بود در خرداد ماه رئیس‌جمهور شهید برای چهارمین‌بار به سیستان و بلوچستان سفر کند که بهره‌برداری از چندین طرح معدنی، اقتصادی و عمرانی تنها بخشی از برنامه‌های وی در سفر چهارم استانی به این خطه باشد؛ اکنون این طرح‌ها بدون حضور رئیس دولت، در حال بهره‌برداری است.

در سه سال اخیر با همت و حمیت دولت سیزدهم اقدامات بزرگی انجام شد و پروژه‌های برزمین مانده زیادی در همه ‌شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تکمیل و افتتاح شد و طرح‌های اقتصادی استان نیز جان تازه‌ای گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری