کد خبر:197657
پ

۲۸۸ هکتار از مناطق محیط زیست و جنگل‌های خوزستان دچار حریق شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع حریق در ۲۸۸ هکتار از مناطق محیط زیست و جنگل‌های خوزستان از ابتدای امسال از پیش‌بینی آتش‌سوزی‌های گسترده در پی گرمای شدید تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، داود میرشکار، با اشاره به پیامدهای آتش زدن عمدی کاه و کلش مزارع در خوزستان و سرایت آتش به جنگل‌ها و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با توجه به اینکه هر سال شاهد این اتفاق در خوزستان هستیم، از اواخر سال گذشته اقدامات در این خصوص آغاز شد و در این خصوص نشست‌های تخصصی با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دیگر ارگان‌ها داشتیم تا با حساسیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط ارگان‌های مختلف برای کشاورزان به منظور فرهنگ‌سازی برای خودداری از آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول افزود: با این وجود امسال هم شاهد آتش زدن کاه و کلش مزارع و آلودگی هوای استان هستیم و در این خصوص کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان برگزار شد و سپس کارگروه شورای حقوق عامه خوزستان نیز با حضور دادستان مرکز خوزستان و دیگر مسئولان در اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد.

صدور احکام سختگیرانه برای آتش زدن مزارع

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همه در این جلسه به وفاق رسیدند که باید سختگیری‌های لازم بیشتری علاوه بر اقدامات قبلی در نظر گرفته شود بنابراین موظف شدیم برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند پرونده‌های قضایی تشکیل دهیم و دهیاران، بخشداران و فرمانداران نسبت به شناسایی افرادی که کاه و کلش مزارع خود را آتش می‌زنند، شناسایی کنند و در تشکیل پرونده به ما کمک کنند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد شعبه ویژه رسیدگی به این تخلفات در خوزستان ایجاد و پیگیری‌ها در این شعبه انجام شود تا احکام قضایی سختگیرانه‌تری صادر شود.

میرشکار تصریح کرد: روزانه به تعداد پرونده‌هایی که در مورد آتش زدن کاه و کلش تشکیل می‌شود افزوده می‌شود.  

حریق در  ۲۸۸ هکتار از مناطق محیط زیست و جنگل‌های خوزستان

وی با اشاره به وقوع حوادث آتش‌سوزی در عرصه‌های زیست محیطی استان خوزستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۸ هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست و جنگل‌های خوزستان دچار حریق شده است. عوامل مختلفی در وقوع این آتش‌سوزی‌ها تاثیر داشته اما عمده این موارد، عمدی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز گرمای شدید و خطر افزایش آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های خوزستان گفت: با توجه به اینکه بارندگی بسیار خوبی در خوزستان داشتیم در حال حاضر میزان رویش سبزه‌ها و گیاهان در بیشتر مناطق خوزستان زیاد است اما با خشک شدن این گیاهان، حتما شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطق تحت مدیریت و جنگل‌های خوزستان خواهیم بود.

پیش‌بینی آتش‌سوزی‌های گسترده در پی گرمای شدید

وی ادامه داد: با توجه به گرمای شدید خوزستان پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت مدیریت و جنگل‌ها گسترده‌تر خواهد بود، اما تلاش می‌شود که این گونه نباشد.

میرشکار گفت: همکاران ما در اداره‌کل حفاظت محیط زیست و اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان از هم‌اکنون تیم‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و دیگر کسانی که در این زمینه کمک می‌کردند را بسیج کرده‌اند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی، با کمترین خسارت و وسعت از این تابستان گذر کنیم.

کلیدواژه : حریقخوزستان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری