کد خبر:164162
پ

۲۴هزار ظرفیت برای پذیرش معتادین متجاهر در کلانشهر تهران وجود دارد

توکلی زاده در خصوص منع پذیرشی ها، گفت: منع پذیرشی‌ها شامل آلزایمر، بیماری خاص، صغر سن و کبر سن هستند، مشکل داشتیم. امروز با اقدامات صورت گرفته همه همدل شدند و چیزی به اسم منع پذیرشی نداریم و ظرفیت ۲۴هزار نفری برای پذیرش تمامی این افراد تامین شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بر اساس آخرین آمار ۲۴هزار ظرفیت برای پذیرش معتادین متجاهر در کلانشهر تهران وجود دارد.

ظرفیت ۲۴هزار نفری برای پذیرش معتادین متجاهر درتهران

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمد امین توکلی زاده امروز ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۹ و آغاز عملیات اجرایی فاز۳(پویش‌شهر) شهرداری تهران، گفت: وقتی اولین جلسه شورای اجتماعی به همت ریاست جمهور تشکیل شد؛ در آغاز راه باتوجه به کمبودها متوجه شدیم که چقدر با چیزی که باید باشد، فاصله داشتیم.

وی ادامه داد: در آن زمان حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تخت برای اسکان ماده ۱۶ وجود داشت و بسیار نگران بودیم که کسی در سرما نماند و برای تهیه یک تخت به چندین جا زنگ می‌زدیم.

به گفته توکلی زاده، شب‌هایی که همکاران ، غربالگری انجام می‌دادند و نیروهای سازمان بهزیستی طرح را اجرا می‌کردند، اعلام می‌شد که چون افراد منع پذیرشی هستند، جایی برای آنها وجود ندارد.

توکلی زاده در خصوص منع پذیرشی ها، گفت: منع پذیرشی‌ها شامل آلزایمر، بیماری خاص، صغر سن و کبر سن هستند، مشکل داشتیم. امروز با اقدامات صورت گرفته همه  همدل شدند  و چیزی به اسم منع پذیرشی نداریم و ظرفیت ۲۴هزار نفری برای پذیرش تمامی این افراد تامین شده است.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه و ۱۴دستگاه به صورت مستقیم و ۲۰ دستگاه به شکل غیر مستقیم کمک کردند تا ۲۴ هزار ظرفیت ایجاد شود.

به گفته معاون شهردار،  این مکان که امروز افتتاح شد ما را به یک وضعیت استاندار می‌رساند. جریان امید آفرینی در تهران مرز و وقفه ندارد، همه برای خدمت به مردم و با اعتماد رئیس جمهور و حکمی که به شهردار داده شده است، صف کشیده اند.

به اعتقاد توکلی زاده، تفویض اختیار به شهردار تهران در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یک امید بزرگ در دل نیروهای حوزه آسیب شناسی انداخت.

وجود معتادین متجاهر در تهران چند چالش اساسی داشت

در ادامه این مراسم، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: وجود معتادین متجاهر در تهران چند چالش اساسی داشت و  یکی از چالش‌ها این بود که دستگاه‌ها اعلام کردند ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و ظرفیت کافی برای آنها وجود ندارد و  چالش دوم عدم وجود ظرفیت برای معتادان منع پذیرشی بود و  چالش سوم بر مدار نگاه مترقی و انسان‌مدارانه بود، شاید برنامه ترکیبی تربیتی، آموزشی و درمانی به معنای واقعی کلمه وجود نداشت و کمتر مرکزی به این نکته توجه می‌کرد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار ۲۴هزار ظرفیت برای پذیرش معتادین متجاهر در کلانشهر تهران وجود دارد و هزار ظرفیت نیز به دستور فرمانده فراجا در سروش ایجاد خواهد شد.امروز ۱۶ هزار نفر در مراکز حضور دارند و ۸ هزار ظرفیت خالی در تهران وجود دارد و  این ظرفیت برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در شهر تهران کفایت می‌کند.

احمدی صدر تاکید کرد: امروز آمادگی پذیرش ۱۰۰درصدی معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که این مهم به همت شهردار تهران و ۱۴ دستگاه محقق شد.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری