کد خبر:126771
پ

۲۱۵ هزار و ۸۵۸ نفر سالمند از طریق سامانه سیب شناسایی شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ابتدای سال جاری ۲۱۵ هزار و ۸۵۸ نفر سالمند از طریق سامانه سیب شناسایی شدند.

 به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مریم کوشکی با اشاره  هفته ملی سلامت و تکریم سالمندان ،  اظهار کرد: شعار امسال هفته تکریم سالمندان «تحقق وعده‌های اعلان جهانی سالمندان» انتخاب شده است.

وی افزود: در ابتدای سال جاری، ۲۱۵ هزار و ۸۵۸ نفر معادل ۱۱/۴۵ درصد سالمند از طریق سامانه سیب شناسایی شده‌اند که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار دارند و خدمات بهداشتی دریافت میکنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به خدمات ارائه شده به سالمندان در مراکز بهداشتی، گفت: این خدمات شامل ارزیابی فشارخون، دیابت، تغذیه، کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم و خطرسنجی سقوط و عدم تعادل میباشند.
 کوشکی تصریح کرد: این خدمات در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌ها به سالمندان ارائه میشود.
وی با بیان اینکه سالمندی سالم یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است، گفت: تحرک و فعالیت فیزیکی متناسب با شرایط بدنی سالمندان، دوری از دخانیات و تغذیه سالم و کافی از جمله مواردی هستند که در دوران سالمندی از اهمیت بالایی برخوردارند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین خواب کافی در طول شبانه‌روز، یادگیری مهارت‌ها و بهبود ارتباطات اجتماعی در زمینه بهبود و حفظ سلامت روان تاثیرگذار خواهد بود.
کوشکی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در راستای هفته ملی سالمند و فعالیت های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی‌های مربوطه انجام شده و امید است، این اقدامات در راستای افزایش ارتقا آگاهی این قشر و حفظ سلامتی آنها موثر باشد.

منبع
برنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری