کد خبر:125306
پ

۱۳۵ هزار فلسطینی از انتفاضه الاقصی تاکنون بازداشت شدند!

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی به مناسبت بیست و سومین سالروز انتفاضه الاقصی اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز این انتفاضه در ۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ تاکنون، بیش از ۱۳۵ هزار فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

بازداشت ۱۳۵ هزار فلسطینی از انتفاضه الاقصی تاکنون

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه ای به مناسبت بیست و سومین سالروز شعله‌ور شدن انتفاضه الاقصی اعلام کرد: بیش از ۲۱ هزار مورد از این بازداشت‌ها، مربوط به کودکان و بیش از ۲۶۰۰ مورد مربوط به زنان فلسطینی است که از این تعداد ۴ نفر از آنها فرزندان خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دنیا آورده‌اند.

از ابتدای انتفاضه الاقصی حدود ۱۱۴ نفر به فهرست شهدای جنبش ملی اسرا پیوسته که به دلیل شکنجه، قتل عمد و اهمال پزشکی به شهادت رسیده‌اند و آخرین آنها شیخ خضر عدنان بود که تعداد شهدای اسیر فلسطینی را به ۲۳۷ نفر افزایش داد.

کمیته امور اسرا و آزادگان در بخش دیگری از این بیانیه به افزایش قابل توجه بازداشت‌های موقت اشاره کرده، به طوری که از انتفاضه الاقصی تاکنون۳۲ هزار مورد از آنها شامل بازداشت‌های جدید و تمدید احکام گذشته می‌شود.

این کمیته تاکید کرد همچنان ۵۲۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی وجود دارند که در میان آنها ۳۸ زن و ۱۷۰ کودک مشاهده می‌شود.

۱۲۵۰ نفر نیز در بازداشت موقت به سر برده و ۷۰۰ اسیر دیگر نیز از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که از میان آنها ۲۴ نفر به سرطان مبتلا هستند.

۲۳ سال پیش در چنین روزی (۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰) ورود «آریل شارون» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به همراه تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی، شراره‌های انتفاضه دوم فلسطین به نام «انتفاضه الاقصی» را شعله‌ور کرد.

شارون با ورود به مسجدالاقصی به پشتیبانی شمار زیادی از نظامیان، آتش خشمی را روشن کرد که پنج سال درگیری را به دنبال داشت.

در انتفاضه دوم شارون با حضور در مسجدالاقصی احساسات فلسطینی‌ها را برانگیخت و درگیری‌هایی را بین نمازگزاران مسلمان و نظامیان صهیونیستی رقم زد که در جریان آن، هفت فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود ۲۵۰ نفر دیگر مجروح شدند، اما این تحولات به اینجا ختم نشد، بلکه آتش این درگیری‌ها به سرعت از شهر اشغالی قدس به سایر شهرهای کرانه باختری و غزه زبانه کشید و به این ترتیب انتفاضه الاقصی شکل گرفت.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری