کد خبر:129497
پ

یومیکو تاکاشیما: ایران در زمینه کمک به اتباع به عنوان الگو به جهان معرفی شود

تاکاشیما: نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: باید به دنیا بگوییم چه کارهای بزرگی در ایران انجام می‌شود و آن را به عنوان یک مدل معرفی کنیم ضمن اینکه با تهیه برنامه‌ای، درخواست جذب مالی بیشتر با توجه به نیازها در کرمان داشته باشیم.

ایران در زمینه کمک به اتباع به عنوان الگو به جهان معرفی شود

به گزارش روز سه‌شنبه ۳۶۱ درجه ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، یومیکو تاکاشیما در دیدارِ نماینده جدید کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان افزود: یک درصد کمک به پناهندگان از طریق سازمان‌های بین‌المللی و ۹۹ درصد توسط دولت ایران انجام می شود.

وی اظهار داشت: وظیفه من این است، کار خوب دولت ایران برای پناهنده‌ها را به کشورهای کمک دهنده مالی اطلاع می دهم تا منابع بیشتری جذب کنیم.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران ابراز امیدواری کرد، با حمایت و همراهی استان کرمان، این مسیر راحت و سریع تر طی شود.

سازمان ملل برای مهاجران افغانستانی در ایران فعال تر عمل کند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان نیز در این نشست از راه‌اندازی تصفیه‌خانه مهمانشهر بردسیر، تجهیز امکانات ۳۵ مدرسه، توزیع چهار هزار و ۳۳۶ بسته آموزشی برای دانش‌آموزان اتباع خارجی و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در مهمانشهر نام برد.

روح‌الله خضری‌پور افزود: اما این کارها پاسخگوی نیاز موجود نیست و توقع می رود سازمان ملل برای مهاجران افغانستانی در ایران فعال تر عمل کند تا از این وضعیت خارج شوند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری