کد خبر:57988
پ

یزدیها در سیل اخیر همدلی خود را نشان دادند/ ورود مراکز اقامتی برای اسکان بی پناهان

تاسیسات گردشگری، بوم گردی ها و متخصصان مرمت برای کمک به مردم سیل زده اعلام آمادگی کردند تا یزدی هایی که خانه شان تخریب شده را اسکان دهند.

همدلی یزدیها در سیل اخیر/ ورود مراکز اقامتی برای اسکان بی پناهان

تاسیسات گردشگری، بوم گردی ها و متخصصان مرمت برای کمک به مردم سیل زده اعلام آمادگی کردند تا یزدی هایی که خانه شان تخریب شده را اسکان دهند یا به کمکشان برای مرمت خانه ها در بافت تاریخی بروند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، در پی وقوع سیل روزهای اخیر در شهر یزد، خالی شدن برخی روستاها و تخریب برخی منازل و بناهای تاریخی؛ در حرکتی خودجوش، مردم یزد و کسانی که تأسیسات گردشگری مناسب‌تری داشتند که اکنون در شرایط ایمن قرار دارد، از هم استانی‌ها خود خواستند تا در صورت داشتن مشکل برای اسکان به آنها رجوع کنند این تأسیسات معمولاً یا بوم گردی‌ها هستند یا مراکز اقامتی دیگر.

غیر از آن برخی از معماران و مرمت گران نیز اعلام آمادگی کرده اند تا به صورت رایگان خانه‌های بافت‌های تاریخی که در سیل اخیر دچار خسران شده اند را مرمت و بازسازی کنند. در این پیام‌ها که در فضای مجازی منتشر شده است آمده: کسانی که در بافت منزلشان دچار حادثه شده اند خبر بدهند ما تیمی از مرمت گران را به منزلشان بفرستیم هدف نجات بافت و کمک به مردم سیل زده یزد است.

در پیام‌های دیگر آمده: دوستان اگر کسی منزلش خراب شده برای اسکان و پذیرایی در خدمت هستیم تا ۳۰ نفر ظرفیت پذیرش داریم.

تعدادی از بوم گردی‌های یزد نیز در صفحات مجازی خود نوشتند: همشهری‌هایی که برای اسکان مشکل دارند تا یک هفته برای اسکان رایگان در خدمت شأن هستیم.

برخی دیگر خواستار جمع آوری کمک‌های نقدی برای مرمت و بازسازی بافت تاریخی از بین رفته توسط مراکز دارای اعتبار و مطمئن شده اند.

همدلی یزدیها در سیل اخیر/ ورود مراکز اقامتی برای اسکان بی پناهان

در پیام‌های دیگری نیز آمده انجمن صنفی مرمت یزد نیز به منظور تسهیل در امداد رسانی و کمک به نیروهای خادم میراث فرهنگی برای پایش محلات تاریخی یزد و برآورد کم و کیف اسیب ها و خسارت احتمالی از افراد دلسوز و متخصص دعوت و اعلام کرد از کسانی که تمایل دارند در این رسالت حرفه‌ای و اقدام خداپسندانه مشارکت و کمک رسانی کنند دعوت می‌شود مشخصات خود را به این انجمن ارسال کنند تا نسبت به اطلاع رسانی و هماهنگی‌های بعدی با آنها اقدام شود.

این همدلی‌ها نه تنها در حوزه اسکان مردم در تأسیسات گردشگری و اقامتی بلکه در یاری رسانی در حوزه خدمات ساختمانی و تعمیرات نیز وجود دارد و مردم یزد در فضاهای مجازی یکدیگر را برای کمک رسانی در این حوزه با خبر می‌کنند.

همدلی یزدیها در سیل اخیر/ ورود مراکز اقامتی برای اسکان بی پناهان

در سیلی که روزهای اخیر خواب بناهای تاریخی فرسوده و به حال خود رها شده را برهم زده، برخی از بناها دچار آسیب کلی یا جزئی شده اند آن طور که احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد خبر داده، ۲۲۰ منزل در بافت ۹۰۰ هکتاری شهر یزد آسیب‌های جزئی یا کلی دیده اند. این بناها معمولاً بناهای میراثی شاخص نبوده اند و بیشتر بناهایی دچار خسران شده اند که به حال خودشان رها شده بودند.

کلیدواژه : سیلیزد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری