کد خبر:8110
پ

گیلاس هوشمند، زیبا و سودمند

گیلاس، میوه زیبا و خوشمزه تابستانی است که آمدنش نوید تابستان می دهد شاید هم آمدن تابستان نوید عطر و بو و طعم گیلاس می دهد. به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، گیلاس فواید متعددی برای سلامت بدن دارد. گنجاندن این میوه در بدن هوشمندانه عمل می کند و به کاهش التهابات بدن کمک می‌کند، در […]

گیلاس، میوه زیبا و خوشمزه تابستانی است که آمدنش نوید تابستان می دهد شاید هم آمدن تابستان نوید عطر و بو و طعم گیلاس می دهد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، گیلاس فواید متعددی برای سلامت بدن دارد. گنجاندن این میوه در بدن هوشمندانه عمل می کند و به کاهش التهابات بدن کمک می‌کند، در پیشگیری از پیری سلول‌ها نقش دارد و به‌دلیل کالری کم در دوران کاهش وزن نیز مفید است. 

گیلاس در کنار طعم دلچسب، یکی از مفیدترین میوه‌هاست و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. خوردن ۲۰ عدد گیلاس در روز می‌تواند نیاز بدن به ویتامین C را تامین کند که در تقویت ایمنی بدن نقش دارد. 

براساس یکی از مطالعات اخیر، نوشیدن آب گیلاس به بهبود قابلیت‌های شناختی به‌خصوص تقویت حافظه کمک می‌کند. مصرف روزانه این نوشیدنی طی یک ماه نیز باعث کاهش التهابات بدن و زمینه ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود. 

البته گیلاس به‌عنوان محافظ سلولی نیز شناخته می‌شود زیرا روند پیری سلول‌ها را به‌تاخیر می‌اندازد و از بروز بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، آلزایمر، دیابت و چاقی نیز پیشگیری می‌کند. پلی‌فنول‌های این میوه در کاهش آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو که طی ورزش افزایش پیدا می کند و موجب آسیب عضلانی می‌شوند، نقش دارد. از همین‌رو، مصرف گیلاس به ورزشکاران توصیه می‌شود. 

کالری پایین این میوه باعث شده تا یکی از بهترین خوراکی‌ها در دوران رژیم لاغری باشد. البته مطالعات دیگری نیز ثابت می‌کند که مصرف منظم گیلاس در بهبود کیفیت خواب، سلامت روده‌ها، تسکین آرتروز، کاهش کلسترول بد خون و خطر ابتلا به نقرس موثر است. 

منبع: salamat.ir

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری