کد خبر:88014
پ

گلوبال پاور: ایران از قدرت های برتر نظامی جهان است!

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت…

گلوبال پاور: نیروی مسلح ایران از «قدرت‌های برتر نظامی جهان» است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:یک پایگاه اطلاع رسانی نظامی در ارزیابی خود ایران را در زمینه‌هایی همچون قدرت ناوگان تانک، پرتاب کننده موشک و راکت و مجموع نیروی نظامی فعال در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان قرار داده است.

  • پایگاه اطلاع رسانی گلوبال فایر پاور در آخرین دسته بندی خود از قدرت‌های برتر نظامی در جهان، ایران را در رده نیروهای مسلح قوی دسته بندی کرده است.
  • به گزارش یاهو نیوز، این پایگاه اطلاع رسانی این ارزیابی را بین ۱۴۴ کشور و رژیم صهیونیستی انجام داده است. معیارهای این گزارش میزان تجهیزات نظامی، وضعیت مالی و اقتصادی، جعرافیا و منابع موجود است.
  • گلوبال پاور در این ارزیابی خود ایران را در زمینه‌هایی همچون قدرت ناوگان تانک، پرتاب کننده موشک و راکت و مجموع نیروی نظامی فعال در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان قرار داده است.
  • در این ارزیابی آمده است که تا ژانویه ۲۰۲۳، ایران بیش از ۴۰۰۰ تانک و بیش از ۱۰۰۰ پرتابگر راکت و موشک داشته است. پرسنل نظامی فعال این کشور با ۵۷۵۰۰۰ نفر، هفتمین نیروی نظامی بزرگ در جهان است.
  • این وبگاه تخصصی امتیاز ۲۷۱۲ را به نیروهای مسلح ایران داده است. آمریکا، چین و روسیه بالاترین رتبه را در این رده بندی دارند. ارتش هند نیز در جایگاه چهارم این رده بندی قرار گرفته است. ارتش عربستان در این رده بندی در جایگاه بیست و دوم و نظامیان رژیم صهیونیستی در جایگاه هجدهم، یک پله پایین‌تر از ایران قرار دارند.
  • این گزارش در حالی منتشر شده که در روزهای گذشته یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از قدرت نیروی دریایی ایران به شدت اظهار نگرانی کرده و گفته بود ایران در زمینه می‌تواند به تهدیدی جدی در منطقه برای موجودیت رژیم صهیونیستی و متحدانش تبدیل شود.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری