کد خبر:200440
پ

گزارش جدید گمرک از آخرین وضعیت واردات خودروی سواری به کشور

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در گزارش جدیدی آخرین وضعیت واردات خودروی سواری به کشور را تشریح کرد و با اعلام اینکه هم اکنون ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودروی سواری در محوطه‌های گمرکی موجود است از ترخیص قطعی ۴ هزار و ۱۵ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال خبر داد.

۴ هزار و ۱۵ دستگاه از ابتدای سال جاری از گمرکات ترخیص قطعی شدمعاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در گزارش جدیدی آخرین وضعیت واردات خودروی سواری به کشور را تشریح کرد و با اعلام اینکه هم اکنون ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودروی سواری در محوطه‌های گمرکی موجود است از ترخیص قطعی ۴ هزار و ۱۵ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۲۰ خرداد سال جاری تعداد ۴ هزار و ۱۵ دستگاه خودرو سواری نو از گمرکات کشور ترخیص قطعی و وارد کشور شده است که ارزش این تعداد خودرو‌های وارداتی به کشور ۸۸ میلیون دلار بوده است.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار وارد کشور شده است، گفت: تعداد خودرو‌های ترخیص قطعی شده از گمرکات و وارده به کشور در سال جاری، معادل ۴۰ درصد از خودرو‌های وارداتی در کل سال ۱۴۰۲ بود.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص تعداد خودرو‌های وارد شده به کشور و موجود در محوطه‌های گمرکی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده و در محوطه گمرکی موجود است.

به گفته وی از مجموع خودرو‌های موجود در محوطه گمرکی ۶ هزار و ۴۳۴ دستگاه به گمرک اظهارشده و در حال انجام تشریفات گمرکی است و تعداد ۶ هزار و ۲۷۰ دستگاه هنوز به گمرک اظهار نشده است.

رضوانی فر گفت: از تعداد خودرو‌های اظهارشده به گمرک، ۱۰۰۰ خودروی دیگر در چند روز آینده از گمرک ترخیص قطعی می‌شود.

منبع
برنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری