کد خبر:3483
پ

گزارش تحلیلگران غربی از تقلای آمریکا و اروپا برای جلب رضایت ایران

دو تحلیلگر ارشد امریکایی و انگلیسی از مذاکرات فشرده امریکا و اروپا برای جلب رضایت ایران و بازگشت طرفین به اجرای تعهدات خویش در چارچوب برجام خبر دادند.

به گزارش ایران ۳۶۱ درجه جان لیمبرت معاون سابق وزارت امور خارجه امریکا و توبیاس ال وود معاون سابق وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال افریقا در میزگردی در تلویزیون الجزیره در قطر شرکت کردند.

لیمبرت معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در این میزگرد تلویزیونی از تلاش جو بایدن رییس جمهوری امریکا برای بازگشت به گفت وگوهای مستقیم با تهران در قالب برجام خبر داد و گفت که دولت بایدن در صدد بازسازی اعتماد ” از بین رفته ” در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

وی تاکید کرد : بایدن سعی دارد تا بحران پرونده هسته ای ایران را از دو راه یعنی تکیه بر دیپلماسی و مشورت با همپیمانان حل و فصل نماید یعنی همان کسانی که شش سال پیش در دستیابی به توافق هسته ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ مشارکت داشتند.

لیمبرت گفت: دولت بایدن می خواهد به گفت وگوی مستقیم با تهران بازگردد زیرا این همان راهی است که پس از سال ها گفت وگوی غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن به دستیابی به توافق هسته ای کمک شایانی کرد.

توبیاس الوود معاون سابق وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا هم در این برنامه گفت که اروپایی ها سعی دارند تا با انجام گفت وگو و مذاکره پشت درهای بسته به بحران در روابط با تهران پایان دهند.

وی افزود: البته، من ترس و نگرانی ایرانیان و عدم اعتمادشان به آمریکایی ها و حتی اروپایی ها را درک می کنم چون آنها با مشکلات جدی در اجرای توافق هسته ای ۲۰۱۵ مواجه شدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری