کد خبر:13035
پ

گزارشی درباره وضعیت رفاهی در ۱۰۰ شهر کشور/ ۲۳ درصد مردم گرفتار فقر قطعی شده‌اند

۲۶ درصد از خانوارهای کشوری جامعه ۳۰ درصد فقیر را تشکیل می دهند که نشان می دهد نرخ جمعیت خانوارهای فقیر بیشتر از میانگین کشور است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، وزارت تعاون نقشه رفاه ایرانیان را منتشر کرد. این گزارش بر پایه شاخص های فقر و رفاه اجتماعی تهیه شده و سه دهک کم درآمد کشور را جزو خانوارهای فقیر کشور به حساب آورده است.

این گزارش ۱۰۰ شهر کشور را به تفکیک محلات مورد بررسی قرار داده است. در این اطلس، برآورد شده است که هر یک از محله های هر شهر به طور میانگین در کدام دهک اقتصادی قرار می گیرند و این شاخص در نقشه های شهری به تصویر کشیده شده اند.
براساس این گزارش حدود ۲۳ درصد از جمعیت کل کشور گرفتار فقر قطعی هستند، با این حال شدت اثر فقر در شهرهای مختلف کشور یکسان نیست و این شاخص برای تهران کمتر از ۱۳ درصد و برای سیستان و بلوچستان بیش از ۵ درصد برآورد شده است. این بدان معناست که شدت فقر در تهران بسیار کمتر و در سیستان و بلوچستان بسیار بیشتر از میانگین کشوری است.

در این گزارش سه مؤلفه خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی، خانوار سه دهک پایین کشور و همچنین خانوارهای فاقد درآمد ثابت ماهانه برای شناسایی خانوار گرفتار در فقر لحاظ شده و خانواری که حداقل دو مؤلفه مورد نظر را داشته باشد، به عنوان خانوار گرفتار در فقر قطعی شناسایی شده است.

۲۶ درصد از خانوارهای کشوری جامعه ۳۰ درصد فقیر را تشکیل می دهند که نشان می دهد نرخ جمعیت خانوارهای فقیر بیشتر از میانگین کشور است.

۴۵ درصد خانوارهای فقیر کشور فاقد درآمد ثابت ماهانه هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری