کد خبر:11798
پ

گزارشی از دست برتر ایران در نبرد اطلاعاتی با C.I.A/ ضربات اساسی به شبکه جاسوسی سیا

سازمان سیا در پیامی فوق‌محرمانه به جاسوسان خود در جهان خبر داد که ایران توانسته افسران سیا را ردیابی کند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، یک روزنامه انگلیسی در گزارشی فاش ساخت که سازمان سیا سیاست جاسوسی انسانی از ایران و چین را متوقف کرده و در حال بررسی آسیب‌شناسانه از نحوه ارتباط خود با مخبرانش در سراسر جهان است.

روزنامه انگلیسی دیلی میل در این گزارش نوشت: C.I.A گفته که مرکز ضدجاسوسی این سازمان، با بررسی موارد بسیاری طی چند سال اخیر، پی برده که ایران و چین از طریق «اسکن بیومتریک»، «تشخیص چهره»، و «هوش مصنوعی» توانسته‌اند افسران سیا را ردیابی و سیستم ارتباطات طبقه‌بندی‌شدهٔ این آژانس را هک کنند.

به نوشته این روزنامه، نبرد اطلاعاتی میان ایران و آمریکا از سال‌ها پیش ادامه داشته و با وجود نابرابری در این نبرد، اما سازمان‌های اطلاعاتی ایران توانستند ضربه اساسی به شبکه جاسوسی سی.آی.ای در ایران بزنند.

برپایه این گزارش،‌ دیلی میل نوشت که سازمان اطلاعات خارجی آمریکا «سیا» در پیغامی فوق‌محرمانه به جاسوسان خود در سراسر جهان هشدار داده که ایران و چین، از طریق هک کردن مخازن اطلاعاتی این سازمان، بسیاری از مخبرهای سیا را کشته، اسیر گرفته یا به جاسوس دوجانبه تبدیل کرده‌اند.

سیا در این پیغام جاسوسان آمریکایی را به دلیل «بی‌احتیاطی»، «اعتماد بیش از حد به منابع»، «دست کم گرفتن سازمان‌های ضداطلاعاتی کشورهای متخاصم»، «ترجیح مأموریت بر امنیت»، و «حرکت سریع بدون توجه کافی به خطرات احتمالی» توبیخ کرده است.

به گزارش این روزنامه، برخی از مقامات ارشد امنیتی آمریکا بر این باورند که آمریکایی‌های فراری اطلاعاتی را در اختیار سازمان‌های ضدجاسوسی کشورهای ایران و چین قرار داده‌اند که می‌تواند در افشای اطلاعات مخبران سیا کمک کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری