کد خبر:178863
پ

گاردین: اسراییل به این جمع بندی رسیده که هر چه بزند پاسخی نمی گیرد/ این بار اما پاسخ ایران قطعی به نظر می رسد!

طی ۲۴ ساعت گذشته بازار گمانه زنی و تحلیل و حتی فیک نیوز در مورد واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق حسابی داغ بوده و رسانه های مختلف تحلیل های مختلفی را ارائه داده اند برخی همچون رویترز معتقدند ایران پاسخی مستقیم به این حمله نخواهد داد و برخی همچون گاردین نیز مدعی شده اند که پاسخ ایران قطعی است!

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته بازار گمانه زنی و تحلیل و حتی فیک نیوز در مورد واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق حسابی داغ بوده و رسانه های مختلف تحلیل های مختلفی را ارائه داده اند برخی همچون رویترز معتقدند ایران پاسخی مستقیم به این حمله نخواهد داد و برخی همچون گاردین نیز مدعی شده اند که پاسخ ایران قطعی است!

گاردین: اسراییل به این جمع بندی رسیده که هر چه بزند پاسخی نمی گیرد/ این بار اما پاسخ ایران قطعی به نظر می رسد!

گاردین در مورد واکنش احتمالی تهران به این حمله نوشت: تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که شورای عالی امنیت ملی ایران درباره پاسخ «الزامی» به حمله دوشنبه شب اسرائیل به دمشق که منجر به کشته شدن سه فرمانده ارشد نیروی قدس ایران و چهار افسر دیگر شد، تصمیم گرفته است.

جزئیات بیشتری در مورد نشست این نهاد کلیدی تصمیم‌گیری ارائه نشد، اما ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت که ایران در زمان انتخاب خود تلافی خواهد کرد، جمله ای تکراری که معمولا مقامات تهران بعد از هر حمله ای از این دست بر زبان می آورند.

این وبسایت انگلیسی زبان در ادامه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران که حرف آخر را در مسائل این چنینی می‌زند، نیز قول انتقام داد و گفت: آنها را از جنایت و کارهای مشابه پشیمان خواهیم کرد.

به گفته تحلیلگران، تهران اکنون با یک سوال استراتژیک مواجه است که چگونه باید پاسخ سختی به این حمله بدهد. از زمان آغاز جنگ غزه، درگیری در سراسر خاورمیانه موج می زند، اما ایران تاکنون با دقت از درگیری مستقیم با اسرائیل اجتناب کرده و در عین حال از متحدان حمله به اهداف اسرائیل و ایالات متحده حمایت می کند.

اسرائیل بارها مقامات نظامی ایران را هدف قرار داده است که از گروه های شبه نظامی در حال جنگ با اسرائیل در غزه و در امتداد مرز خود با لبنان حمایت می کند. حمله روز دوشنبه در دمشق نشانه تشدید تنش بود زیرا به یک نمایندگی دیپلماتیک ایران ضربه سختی زد.

اسرائیل در راستای سیاست خود مبنی بر عدم پذیرش اقدامات خود در “جنگ سایه” خاورمیانه، مسئولیت این حمله را نپذیرفت. با این حال، یک مقام بلندپایه دولت اسرائیل به رویترز گفت که این حملات “در پشت بسیاری از حملات به دارایی های اسرائیل و آمریکا بوده و برنامه هایی برای حملات بیشتر داشته اند”. این مقام گفت که خود سفارت “هدف نبود”.

ایران و حزب الله از زمان آغاز جنگ غزه هر طور که بوده از وقوع یک درگیری بزرگ تر اجتناب کردند اما چنین اجتنابی و رفتاری به نظر می رسد اسراییل را مصمم کرده و به این جمع بندی رسانده که دست به هر اقدامی بزند پاسخی از ایران دریافت نخواهد کرد، به همین خاطر هم پاسخ ایران در این مرحله قطعی به نظر می رسد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری