کد خبر:156955
پ

کوبا: حمله آمریکا و متحدانش به یمن دامن زدن به نسل‌کشی در غزه است

وزیر امور خارجه کوبا در محکومیت حملات نظامی آمریکا و متحدان ناتو علیه یمن که مصداق «نقض قوانین بین‌المللی» است، تاکید کرد «اقداماتی از این دست، به نسل‌کشی در غزه دامن می‌زند».

به گزارش روز شنبه ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، «برونو رودریگس» وزیر امور خارجه کوبا با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: ما حملات نظامی آمریکا و متحدان ناتو در یمن را که نقض قوانین بین‌المللی است، محکوم می‌کنیم.

وی افزود: اقداماتی از این دست به نسل‌کشی در غزه دامن می‌زند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا همچنین تصریح کرد: ما درخواست خود برای آتش‌بس فوری در فلسطین اشغالی را تکرار می‌کنیم.

دولت کوبا به تازگی و در حمایت از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل با مصونیت کامل به عمل خود ادامه می‌دهد زیرا از حمایت همدست خود، ایالات متحده برخوردار است، که به طور مداوم، مانع از اقدام شورای امنیت می‌شود و آن را وتو می‌کند و صلح، امنیت و ثبات در خاورمیانه و در سطح جهان را تضعیف می‌کند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۲ دی و در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع نیروهای یمنی را آغاز کردند. نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات نیروهای آمریکا و انگلیس، ۷۳ بار تعدادی از استان‌های یمن را هدف قرار داد که منجر به شهادت پنج تن و مجروح شدن شش نفر از نیروهای مسلح این کشور شد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جمعه شب در بیانیه ‌ای اعلام کرد که تجاوز اخیر آمریکا و انگلیس به این کشور بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری