کد خبر:115087
پ

کمیسیون تلفیق تصویب کرد که بودجه صدا و سیما در طول برنامه هفتم افزایش پیدا کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که بودجه صدا و سیما در طول برنامه هفتم افزایش پیدا کند.

زنگنه: بودجه صدا و سیما در طول برنامه هفتم افزایش پیدا می‌کند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در توضیح مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: کمیسیون تلفیق در طول ۴۱ روز و نزدیک به شش هفته کاری به بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم پرداخته که بخش عمده آن تمام شده است. البته مواردی مربوط به حوزه فرهنگ، آموزش عالی، سیاست خارجی، ساختارهای اداری و حقوق و دستمزد باقیمانده است. همچنین برخی بخش‌ها مربوط به شرکت‌های دولت‌های، پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای، رابطه مالی دولت و نفت، بحث ارز و یارانه و حقوق و دستمزد مراعا مانده که هفته آینده بررسی می‌شود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق مصوب کرد تا در سال اول برنامه هفتم توسعه، سهم بودجه صداوسیما از منابع بودجه عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲ ،۷۵ درصد رشد داشته باشد که باید تاکید کنم این مبحث مربوط به نسبت سهم است.

زنگنه ادامه داد: در حال حاضر سهم صداوسیما از بودجه عمومی در سال ۱۴۰۲ حدود ۷دهم درصد است و این رقم در سال اول برنامه به حدود ۱٫۱۵صدم درصد از منابع بودجه عمومی می رسد. همچنین ما در این بخش دولت و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کردیم این نسبت را تا انتهای سال برنامه هفتم توسعه حفظ کند.

 

سخنگوی کمیسون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: با مصوبه کمیسیون یک درصد از هزینه‌های بودجه‌ای شرکت‌های دولتی مندرج در پیوست ۳ قانون بودجه به مسائل حوزه فرهنگ و هنر اختصاص پیدا می‌کند. یعنی تمام دستگاه‌هایی که به نحوی فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند مقرر شد که در طول برنامه یک درصد به آنها اختصاص پیدا می‌کند که مثلا بر اساس بودجه ۱۴۰۲ حدود ۲۰ تا ۲۲ همت می‌شود.

زنگنه با اشاره به مصوبات تلفیق درباره بودجه صدا و سیما گفت: تکالیف زیادی در قانون برنامه برای صدا و سیما پیش بینی شده است. در جدول ماده ۷۶ در خصوص سریال‌های ملی در طول پنج سال برنامه مقرر شد که حداقل ۱۱۰۰ قسمت صدا و سیما ساخت سریال داشته باشد که رشد ۶۱ درصدی سالانه نسبت به سال پایه است. ۲۹۲۰ قسمت پویانمایی یا انیمیشن، ساخت ۳۶۵ قسمت مستند الف و ۵۲ قسمت مستند الف ویژه برای صدا و سیما تکلیف شد که این سالانه رشد ۲۶۰ درصدی به شمار می‌آید.

زنگنه ادامه داد: صدا و سیما مکلف است به ساخت ۱۴۶۰ قسمت برنامه شاخص، ۱۶۰۰ قسمت سریال استانی، ۱۱ هزار و ۲۰۰ قسمت پویانمایی استانی، ۳۷۰ قسمت تله فیلم استانی، ۱۴۶۰ قسمت برنامه کودک، نوجوان و جوان و ساخت سالانه یک سریال الف ویژه.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: افزایش ۱۵۰ درصدی برنامه تولیدی با مخاطب کودک و نوجوان و افزایش ۱۵۰ درصدی برنامه با محوریت خانواده در ذیل قانون جوانی جمعیت هم از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق است.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری