کد خبر:96263
پ

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان نهبندان

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی از یک دستگاه تریلی در شهرستان نهبندان خبر داد.

توقیف تریلی با ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در نهبندان

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سرهنگ حسن شجاعی‌نسب روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت: ماموران ایستگاه بازرسی “سهل‌آباد” نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی نفت‌کش مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی، مقدار ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: یک دستگاه تریلی توقیف و یک نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کلان سوخت در دستور کار ویژه پلیس قرار دارد از شهروندان خواست به منظور مشارکت در این زمینه هر گونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

توقیف کامیون با ۲ هزار مرغ قاچاق در سربیشه

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را با استفاده از علائم هشداردهنده متوقف کردند.

سرهنگ محمودرضا صالحی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیون، تعداد ۲ هزار قطعه مرغ زنده گوشتی و فاقد هر گونه مجوز حمل کشف شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی محموله مرغ قاچاق را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی سربیشه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی و افراد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف احشام قاچاق در زیرکوه

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه هم گفت که در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ هادی سلمانی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو، تعداد ۱۲ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی احشام قاچاق را بیش از ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند گفت: ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

نهبندان، سربیشه و زیرکوه از شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان هستند.

سوخت، دام و طیور بیشترین کالای قاچاق را در این استان به خود اختصاص داده و دارای بیشترین پرونده در شعب تعزیرات حکومتی است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری