کد خبر:107983
پ

کشته شدن ۱۵۰۰ غیر نظامی در حملات ترکیه!

۱۵۰۰ غیر نظامی، قربانی حملات هوایی شدند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سازمان جنگ های هوایی میزان تلفات غیرنظامیان در جریان حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳، را بیش از ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

سازمان جنگ های هوایی میزان تلفات غیرنظامیان در جریان حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه ، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ را بیش از ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش «کردپرس» سازمان غیرانتفاعی جنگ های هوایی در گزارش سالانه خود به بررسی میزان تلفات غیرنظامی بر اثر حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه پرداخته و از کشته شدن بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی در این دو کشور در جریان حملات هوایی و راکتی ترکیه در ۸ سال گذشته خبر داده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر قربانیان غیرنظامی حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه شهروندان کرد در شمال شرق سوریه و اقلیم کردستان عراق بوده اند.

اوج کشتار غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی ترکیه در سوریه، در زمستان ۲۰۱۸ و در جریان حمله این کشور به منطقه کردنشین عفرین در شمال غرب سوریه و عملیات نظامی بعدی ترکیه در دو منطقه کردنشین گری سپی و سری کانی در شمال سوریه بود.

پراکندگی حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه نشان می دهد که این کشور، تقریبا در همه مناطق کردنشین سوریه و عراق اقدام به انجام حملات هوایی و راکتی کرده است.

سازمان جنگ های هوایی گفته که ۱۵۰۰ غیرنظامی عراقی و سوریه در بیش از ۵۰۰ حمله و اقدام نظامی ترکیه در این کشور جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است نزدیک به ۱۹۰ نفر از قربانیان کودک و حدود ۱۲۰ تن از آنها زن هستند.

بر اساس گزارش سازمان جنگ های هوایی بیش از ۲۵۰۰ غیرنظامی دیگر نیز در جریان حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه مجروح شده اند.

با این حال، این سازمان تاکید کرده که آمار مذکور مورد اختلاف است زیرا نتوانسته برخی فوتی ها در جریان این حملات را تایید کند.ما را در تلگرام دنبال کنید

منبع
میدل ایست نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری