کد خبر:108271
پ

کره جنوبی با آزاد نکردن منابع ایران بیشتر از بقیه ضرر می‌کند

خودش ضرر می کند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که کره جنوبی باید پاسخ اقدام خلاف موازین بین‌المللی علیه ایران را بدهد، اظهار کرد: اگر کره جنوبی منابع ایران را آزاد نکند بیشتر از بقیه ضرر خواهد کرد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لایحه «ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» گفت: باید به این موضوع با نگاه تقویت حوزه دیپلماسی حقوقی و بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی نگاه کرد. این‌که مجدانه و قاطعانه آن را پیگیری نمود و حق مسلم ایران در پیگیری مطالبات را با شکایت از کره جنوبی دنبال کرد.

وی توضیح داد: در این لایحه می‌توان از ظرفیت دیپلماسی حقوقی بهره گرفت و از محاکم بین‌المللی مطالبات ایران را قاطعانه پیگیری کرد. البته که به دلیل نجابت، صبر و بردباری و آستانه بالای تحمل ایران برگرفته از روحیه دینی و انقلابی ما از راه‌ها و ظرفیت‌های دیگر استفاده نکرده‌ایم ولی کره جنوبی باید در نهایت پاسخگوی اقدامات خلاف موازین بین‌المللی‌اش باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر کره جنوبی تن به اجرای قانون و آزادسازی منابع را ندهد بیشتر از بقیه ضرر خواهد کرد؛ قطعا مجلس شورای اسلامی هم این لایحه را تصویب خواهد کرد.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری