کد خبر:202119
پ

کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های بی‌آرتی و عادی با ورود اتوبوس‌های نو

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه‌ریزی این شرکت جهت کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های بی‌آرتی و عادی با ورود اتوبوس‌های نو خبر داد.

کاهش سرفاصله اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های بی‌آر‌تی و عادی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه‌ریزی این شرکت جهت کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های بی‌آرتی و عادی با ورود اتوبوس‌های نو خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مراسم واگذاری ۷ دستگاه اتوبوس که صبح امروز، سه‌شنبه، با حضور رضا سیفی؛ شهردار منطقه ۱۷ برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۰ الی ۱۲ سال بود که اتوبوس‌های سطح شهر تهران نوسازی نشده بودند و این عدم نوسازی در حوزه حمل‌ونقل موجب گلایه و ناراحتی شهروندان شده بود.

وی افزود: به‌دلیل عدم نوسازی در ناوگان اتوبوسرانی بیش از یک دهه کولرهای اتوبوس‌ها نیز در فصل گرما مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و همه این موارد گلایه شهروندان را به‌همراه داشت اما در این دوره از مدیریت شهری و با تأکید شهردار تهران نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفت.

علیزاده تصریح کرد: عقد قرارداد جهت ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با اعتبار ۲۰همت با شرکت چینی و همچنین عقد قرارداد برای ساخت ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی از موضوعاتی بوده که در این دوره از مدیریت شهری اجرا شده است و ان‌شاءالله ظرف امسال و سال آینده، ۵ هزار دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: از ۵ هزار دستگاه اتوبوس اشاره‌شده ۳ هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که از این تعداد نیز ۲۵۰۰ دستگاه توسط شرکت چینی و ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت داخلی ساخته و وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهد شد و استفاده از اتوبوس‌های برقی تأثیر بسزایی را در کاهش آلودگی هوا و موضوعات زیست‌محیطی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نوسازی اتوبوس‌های پایتخت از سال ۱۴۰۰ و با تأکید شهردار تهران آغاز شد و در آن مقطع ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری و وارد چرخه خدمت‌رسانی شد و تاکنون ۹۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده‌اند که البته تعداد اتوبوس‌های موردنیاز برای شهر تهران بالغ بر ۷ هزار دستگاه است و ان‌شاءالله فرآیند نوسازی اتوبوس‌ها تا پایان این دوره از مدیریت شهری ادامه خواهد داشت.

علیزاده افزود: با تأمین اتوبوس‌های جدید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این اتوبوس‌ها در مناطق مختلف پایتخت تقسیم‌بندی‌ خواهند شد و این روند می‌تواند مورد استقبال و رضایت شهروندان باشد.

وی همچنین به تولید اتوبوس توسط کارخانجات اتوبوس اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال خط تولید اتوبوس‌های داخلی نیمه‌فعال و یا متوقف شده بود تمهیداتی برای فعال کردن این خطوط صورت گرفته است و هم‌اکنون تولیدکنندگان داخلی اتوبوس‌ها را تهیه می‌کنند و به شرکت اتوبوسرانی تحویل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران راجع به برنامه‌ریزی شرکت اتوبوسرانی جهت کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در خطوط عادی و بی‌آرتی گفت: در زمان حاضر در اتوبوس‌های عادی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و در خطوط بی‌آر‌تی ۵ تا ۱۰ دقیقه سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها است که با ورود اتوبوس‌های نو و جدید سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری