کد خبر:163514
پ

کاهش تورم و کسب رتبه نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم

استاندار سمنان با اشاره به کاهش تورم و کسب رتبه نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم در استان سمنان گفت: ۸۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه مبارک فجر امسال در این استان کلنگ‌زنی و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی۳۶۱ درجه ایران، سیدمحمدرضا هاشمی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های  ایام‌الله دهه مبارک فجر ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم استان سمنان در بسیاری از شاخص‌ها ارتقا یافته است گفت: علاوه بر رشد در حوزه اقتصادی، شاهد احیای ۱۶۳ واحد راکد در استان و ایجاد اشتغال جدید بودیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه احیای واحدهای راکد که در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی بوده است گفت: احیای این واحد‌ها به کاهش نرخ بیکاری استان سمنان کمک کرده است.

هاشمی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر نیز پروژه‌های افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۶۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی از مجموع ۷۶۹ پروژه آماده افتتاح این استان به مناسبت دهه مبارک فجر، تعداد ۶۷۹ پروژه مربوط به حوزه عمرانی در شهرستان‌های استان سمنان است که با صرف ۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری رسمی شده است.

استاندار سمنان عنوان کرد: همچنین ۹۰ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری به مناسبت دهه مبارک فجر امسال آماده افتتاح خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های افتتاحی دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در استان سمنان، زمینه اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۷۰۲ نفر در این استان محقق خواهد شد.

وی گفت: پروژه‌های افتتاحی عمرانی ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ از لحاظ اعتباری بالغ بر ۳۷ درصد افزایش داشته است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و لزوم تبیین این دستاوردها برای مردم و به ویه نسل جوان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف نظامی، عمرانی، اقتصادی، پزشکی، علمی، هوافضا به دست آمده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری