کد خبر:46684
پ

کارگر، قشر فراموش شده در گرد و غبار!

در شرایط بحرانی همانند این چند روز که همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مراکز آموزشی و دانشگاهی به دلیل آلودگی و ورود گرد و خاک تعطیل شدند تنها قشر کارگر بودند که خبری از تعطیلی محل کار آنها در رسانه‌ها منتشر نشد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، چند روزی است که شاهد ورود موج جدیدی از گرد و خاک به داخل کشور به ویژه در مناطق جنوبی و غربی هستیم و بنا بر اعلام قبلی سازمان هواشناسی از شدت و غلط این ریزگردها در آسمان این مناطق، همه مراکز آموزشی و دانشگاهی، ادارات دولتی و سازمان‌ها و بانک‌ها تعطیل شدند اما در این میان تنها قشری که از آنها یاد نشد جامعه کارگری بود.

بارها و بارها در مورد کارگران مطالب بسیاری به رشته تحریر درآمده است اما در این مجال کوتاه در توصیف کارگر و جامعه کارگری تنها به این جمله بسنده می‌کنم که «نیروی انسانی، نیروی محرکه چرخه‌های صنعت و توسعه کشورند، که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل داده‌اند. و با حمایت و توجه بیشتر به آنها، می‌توان تولید ملی را افزایش و به خودکفایی در تمام عرصه‌ها رسید».

اما چرا امروز در چنین شرایط اقتصادی و اجتماعی که جامعه ما با آن مواجه است کارگران و برخی از صنوف و کسب و کارها دیده نمی‌شود که حتی در شرایطی بحرانی همانند این چند روز که همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مراکز آموزشی و دانشگاهی به دلیل آلودگی و ورود گرد و خاک تعطیل شدند تنها قشر کارگر بودند که خبری از تعطیلی محل کار آنها در رسانه‌ها منتشر نشد و باید این قشر در چنین شرایطی در محل کار خود حضور پیدا کنند و متأسفانه بسیاری از این مکان‌ها فاقد استانداردهای لازم از لحاظ حفظ سلامت و بهداشت محل کار هستند.

این امر می‌تواند به تهدیدی برای سلامت کارگران تبدیل شود لذا ضروری است که در این خصوص تمهیداتی از سوی مسئولان ذیربط و به ویژه کارفرمایان اندیشیده شود.

به گزارش مهر، هر چند که ما از حال و روز کارفرمایان در این شرایط سخت اقتصادی نیز آگاهی داریم و می‌دانیم که وضعیت آنها هم چندان تعریفی ندارد اما با این وجود انتظار می‌رود که بیش از پیش به کارگران و سایر صنوف بها داده شود و در چنین روزهایی که همه سازمان و ادارات و بانک‌ها تعطیل شدند حداقل کمترین امکانات و خدمات را نیز برای این قشر زحمت‌کش که بار اصلی تولید و چرخاندن چرخ تولید و اقتصاد کشور را بر دوش دارند مهیا کنیم تا سلامت و بهداشت این عزیزان نیز حفظ شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری