کد خبر:27397
پ

اختصاصی| کاخ جشنواره فیلم فجر مقر شیوع ویروس امیکرون شد

مرکز اصلی چهلمین جشنواره فلیم فجر در نخستین روز از برگزاری میزبان دو نمایش «بیرو» ساخته مرتضی علی عباس میرزایی و «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان بود.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، در حالی که بازگشایی سینماهای کشور مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است، در نخستین روز جشنواره فیلم فجر، در مرکز اصلی این رویداد فرهنگی هنری یعنی برج میلاد، هیچگونه فاصله‌گذاری رعایت نشد.

فیلم سینمایی «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان به واسطه حضور چند ساله این هنرمند در جشنواره با استقبال بسیار زیاد اهالی رسانه روبه‌رو بود که بدون هیچ پروتکل بهداشتی نمایش داده شد. در حالیکه قرار بود مخاطبان یکی در میان روی صندلی‌ها بنشینند اما تک تک صندلی‌ها از انبوه تماشاگر پر شد و برای چند ساعت تماشاگر در فضایی بسته کنار هم قرار گرفت.

یکی دیگر از بی‌تعهدی مسئولان جشنواره نسبت به جان اهالی رسانه سالن‌های کوچک مجموعه برج میلاد و محل برگزاری نشست خبری فیلم‌های جشنواره بود که همچنان مخاطب را نفس در نفس یکدیگر برای مدت زمان یک ساعت و نیم کنار هم نگه می‌داشت.

باتوجه به اینکه نشست خبری فیلم‌های جشنواره که طبق برنامه‌ریزی به دو اثر کاهش یافته، مهم‌ترین بخش برای اهالی رسانه محسوب می‌شود، اما مکان برگزاری جلسات خبری هیچگونه تهویه هوا که متناسب با تعداد حاضران در نشست باشد، نداشت و با وجود شیوع سویه جدید امیکرون خطر ابتلا خبرنگاران و منتقدان سینما را افزایش می‌داد.

از دیگر حواشی و بی‌برنامگی‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، زمان‌بندی نامناسب برای دیدن آثار است. باتوجه به اینکه خبرنگاران برای گرفتن پاسخ سوالاتشان حضور در نشست‌ فیلم‌ها را یک ضرورت می‌دانند، برگزاری این جلسات و زمان اکران دومین فیلم جشنواره به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اهالی رسانه با تداخل زمانی مواجه می‌شوند. به طوریکه وقتی خبرنگاران از نشست خبری فیلم اول جشنواره بیرون می‌آیند بیست دقیقه از اکران دومین فیلم گذشته است که این امر در تسلط و بررسی دقیقتر آثار جشنواره از نگاه رسانه تاثیر می‌گذارد.

شاید این امر در نگاه اول یک تداخل زمانی ساده انگاشته شود اما برگزاری بیش از چهل دوره این جشنواره این موضوع را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا اشتباهات و بی‌برنامگی‌های تکراری را در این رویداد مهم فرهنگی شاهد هستیم؟

پروسه اکران فیلم با حضور عوامل آن، یکی از بخش‌های مهم و جذاب جشنواره است. این رویه در آغاز با حضور بازیگران روی فرش قرمز و قرار گرفتن جلوی لنز دوربین عکاسان خبری همراه است که یکی از جاذبه‌های بصری جشنواره برای مخاطب عام محسوب می‌شود. در این دوره از جشنواره فیلم فجر شاهد حذف فرش قرمز هستیم به طوریکه عوامل برای عکس‌‌های خبری مجبور می‌شوند در مقابل بنر جشنواره بایستند.

یکی از حواشی روز گذشته جشنواره عکس احساسی بود که عکاسان از مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم «بیرو» در کنار مادرش ثبت کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری