کد خبر:132179
پ

چین قرارداد سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری با پاکستان امضا کرد

پاکستان و چین در حاشیه سومین مجمع همکاری‌های بین المللی «یک پهنا یک راه» در پکن چندین تفاهمنامه همکاری از جمله قرارداد سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری چین در صنعت نفت پاکستان امضا کردند.

چین قرارداد سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری با پاکستان امضا کرد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا از رسانه‌های دولتی پاکستان، در جریان سفر «انوار الحق کاکر» نخست وزیر دولت موقت این کشور به پکن چندین تفاهمنامه همکاری میان دو کشور امضا شد.

در مراسم امضای اسناد همکاری نخست وزیران پاکستان و چین حضور یافتند که مهم ترین آن امضای قرارداد سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد دلاری شرکت یونایتد انرژی چین در صنعت نفت و پالایشگاهی پاکستان عنوان شده است.

مسوولان پاکستانی و چینی همچنین چند تفاهمنامه برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه فضایی، پژوهش‌های کشاورزی، صنعت، بهداشت و درمان، تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی، راه آهن، رسانه و ارتباطات امضا کردند.

چین قرارداد سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری با پاکستان امضا کرد


نخست وزیر پاکستان در حاشیه سومین مجمع همکاری‌های بین المللی یک پهنا یک راه با همتای چینی خود دیدار کرد.

انوار الحق بر اهمیت طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین برای معیشت پاکستان تاکید و از گسترش آن در زمینه های جدید توسعه – از جمله توسعه صنعتی، فناوری اطلاعات، ارتباطات و طرح های معیشتی ابراز اطمینان کرد.

وی افزود که سرمایه گذاری چین در مناطق ویژه اقتصادی (SEZ) به تنوع سبد صادراتی پاکستان و گسترش پایگاه صنعتی آن کمک خواهد کرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری