کد خبر:109857
پ

چین: آمادگی کمک به پاکستان برای دستیابی به توسعه پایدار را داریم

به تازگی وزیر امورخارجه چین در تماس تلفنی با همتای پاکستانی خود تاکید کرد که پکن آماده همکاری با اسلام آباد برای دستیابی به توسعه پایدار است.

چین: آماده کمک به پاکستان برای دستیابی به توسعه پایدار هستیم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین ،«وانگ یی» وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با «بلاول بوتو زرداری» وزیر امورخارجه پاکستان گفت: چین مایل به همکاری در طرح «راهروی اقتصادی چین-پاکستان» برای دستیابی به توسعه پایدار پاکستان است.

اسلام آباد در سال ۲۰۱۳ و در پی بروز بحران انرژی و اقتصاد در پاکستان، زمانی که کشورهای غربی حاضر به همکاری برای توسعه پاکستان نبودند، یادداشت تفاهمی با چین موسوم به راهرو اقتصادی چین -پاکستان امضا کرد و به منظور اجرا و هماهنگی بیشتر، کمیته ای موسوم به کمیته همکاری های مشترک (JCC) ایجاد شد.

ذیل ساختار این کمیته، یک همکاری موسوم به ۱+۴، در قالب یک طرح ۴۶ میلیارد دلاری در چهار حوزه کلانِ توسعه انرژی، حمل ونقل، زیرساخت ها و همکاری های صنعتی تعریف شد.

طرح «راهرو اقتصادی پاکستان–چین»، شامل پروژه‌هایی از ساخت جاده، راه آهن، بندر و کانال‌های ارتباط هوایی و داده‌ها و فیبر نوری، همکاری انرژی، مناطق عملیاتی، پارک‌های صنعتی، توسعه صنعتی و ریشه کنی فقر، همکاری توریستی و ارتباطات مردم با مردم و همکاری در عرصه‌های مرتبط با زندگی مردم می‌شود.

وانگ تاکید کرد: پکن بدون درنظر گرفتن اوضاع بین المللی و داخلی پاکستان ، از این کشور برای توسعه داخلی ، حفاظت از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی حمایت خواهد کرد .

وی افزود: چین همچنین از ایفای نقش فعال پاکستان در امور بین المللی و منطقه ای حمایت خواهد کرد.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت و گو تلفنی از حمایت های پکن در شرایط سخت کشورش قدردانی کرد .

زرداری تاکید کرد : پاکستان علاقمند به توسعه طرح «راهرو اقتصادی چین -پاکستان » در چارچوب همکاری «کمربند – راه» با کمک چین است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری