کد خبر:41541
پ

چه خبر از نمایشگاه کتاب تهران؟

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور از بیست‌ویکم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، با نزدیک شدن به روز برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و البته دانشجویان برای شروع این رویداد فرهنگی لحظه شماری می‌کنند.

در این منظر برگزار کنندگان نمایشگاه هم با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی آن سعی دارند تا به نوعی زمینه انسجام و نظم لازم برای برپایی و بهره‌مندی از چنین رویداد بین‌المللی را برای مخاطبان فراهم آورند.

یکی از اخبار اخیر نمایشگاه ثبت نام بن‌کارت‌های آن است که هر ساله زمینه خرید کتاب‌ها با تخفیف قابل توجه را مهیا می‌کند. با آغاز ثبت‌نام برای دریافت بُن اعتباری خرید کتاب ویژه اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور ویژه بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد که سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۷ درصد، معادل دویست‌ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۴۳ درصد معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور همچنین اعلام شد که سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۶۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۰ درصد معادل ۳۰۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۵۰ درصد معادل ۳۰۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

البته در ادامه اخبار مربوط به نمایشگاه و در پی بعضی مشکلات در ثبت‌نام بن دانشگاهیان و طلاب گفته شد که اطلاعات دانشجویان، اعضای هیات علمی و طلاب برای ثبت‌نام بن اعتباری خرید کتاب از بخش مجازی نمایشگاه کتاب توسط مراکز آموزش عالی در اختیار ستاد اجرایی نمایشگاه قرار گرفته است. 

یکی دیگر از اخبار این دوره نمایشگاه کتاب اطلاع‌رسانی درباره ثبت‌نام ناشران دیجیتال است. براساس تصمیمات اتخاذ شده ناشران دیجیتال می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه بین‌المللی، تا ١٢ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

یکی دیگر از اخبار اخیر نمایشگاه کتاب این است که قطر به دلیل وجود اشتراکات فرهنگی و دینی و از طرفی شباهت ادبی به حوزه نشر میهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

اخبار فوری