کد خبر:105999
پ

چهار هزارکالای تولید شده در واحدهای تولیدی و صنعتی کردستان دارای شناسه هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: هم‌اکنون چهار هزار و ۷۱۵ کالای تولید شده در واحدهای تولیدی و صنعتی استان، دارای شناسه تولید هستند.

افزون بر چهار هزار قلم کالای تولیدی در کردستان دارای شناسه هستند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، بختیار خلیقی روز شنبه در دومین جلسه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه که در سالن جلسات اداره کل صمت استان تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوده بحث واحدهای تولیدی و پیگیری شناسه کالا آنها است.

وی بیان کرد: در سامانه جامع تجارت بحث شفاف سازی در همه زمینه ها به خصوص ثبت کالاهای لوازم خانگی، صوتی، تصویری و خوراکی و کشاورزی بالای ۸۰ درصد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: میانگین استان در ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت در راستای شفاف سازی ۸۳ درصد است و انتظار می رود بقیه کالاها هم در بستر این سامانه به ثبت برسد.

افزون بر چهار هزار قلم کالای تولیدی در کردستان دارای شناسه هستند

خلیقی به شناسه کالا در واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یک واحد تولیدی در زمینه تلفن همراه و تبلت در استان داریم ۶ شناسه کالا در این زمینه ثبت شده است.

وی ادامه داد: در زمینه دخانیات نیز ۲ واحد تولیدی با ۱۴۹ شناسه کالا، ۳۹ واحد تولیدی نساجی با ۹ شناسه کالا در حوزه لوازم یدکی ۳۰ واحد تولیدی با ۶۰۰ شناسه کالا ، در زمینه لوازم خانگی ۱۱ واحد تولیدی با ۳۵۰ مورد شناسه کالا در این سامانه ثبت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت کردستان یادآور شد: با توجه به رسالت معاونت بازرسی و بازرگانی این سازمان تاکنون کل شناسه های کالاهای صادر شده در بستر سامانه جامع تولید، چهار هزار و ۷۱۵ مورد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در نتیجه ۸۵۵ مورد بازرسی انجام شده مربوط به عرضه کالاهای قاچاق در سطح بازار استان از جمله کالای آرایشی، دخانیات و مواد غذایی، الکتریکی، گیاهی و دارویی در سه ماهه نخست سال جاری ۶۷ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۵۴۰ میلیارد ریال در استان تشکیل شد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری