کد خبر:32267
پ

چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین/نیروهای روسی به خارکیف وارد شدند

عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد چهارمین روز خود شد و در حالی که اخبار از ورود نیروهای روس به شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین حکایت دارد رسانه‌های روسی از تصرف چند شهر دیگر این کشور توسط نیروهای روس خبر داده‌اند. به گزارش۳۶۱ درجه ایران، نیروهای روسیه از ۲۴ فوریه حمله‌ای را به اوکراین […]

اوکراین در چهارمین روز حمله روسیه / ورود نیروهای روسی به خارکیف

عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد چهارمین روز خود شد و در حالی که اخبار از ورود نیروهای روس به شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین حکایت دارد رسانه‌های روسی از تصرف چند شهر دیگر این کشور توسط نیروهای روس خبر داده‌اند.

به گزارش۳۶۱ درجه ایران، نیروهای روسیه از ۲۴ فوریه حمله‌ای را به اوکراین آغاز کرده‌اند.

روز سوم جنگ در اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عملیات تهاجمی از همه طرف «گسترده‌تر» خواهد شد.

چهارمین روز :

بر اساس گزارش آی.تی.وی نیوز، اسناد فاش شده نشان می‌دهند که روسیه در حال تدارک برای تلفات زیاد در نتیجه حمله به اوکراین است و در تدارک است تا پزشکان غیرنظامی را از سراسر این کشور برای این منظور به خدمت بگیرد. این اسناد که امضای معاون وزیر بهداشت روسیه پای آن‌هاست، از تیم‌های پزشکی می‌خواهد “به سرعت در فعالیت‌ها با هدف نجات جان و حفظ سلامت مردم در روسیه مشارکت کنند.”

سردبیر آی.تی.وی نیوز نوشت که این “نشان می‌دهد روسیه به پیش‌بینی یک وضعیت اضطراری پزشکی گسترده پرداخته است و ممکن است مجبور شود پزشکان سازمان‌های بهداشتی را از سراسر این کشور به خدمت بگیرد.”

یک مقام نظامی اوکراینی گفت، این سند نشان می دهد که روس‌ها “انتظار نداشتند با چنین سطحی از مقاومت و تلفات روبرو شوند” و آنها “از دستیابی به اهدافشان ” یعنی رقم زدن یک حمله سریع و غافلگیرانه” فاصله زیادی دارند.

ورود نیروهای روسی به شهر خارکیف

بنابر اعلام مقام‌های وزارت کشور اوکراین، نیروهای روسی پس از ورود به شهر خارکیف با خودروهای نظامی، درگیری‌های سنگینی در داخل این شهر آغاز شده است.

از غیرنظامیان خواسته شده است که داخل خانه‌ها بمانند و از خانه و پنجره به‌سمت اشغالگران تیراندازی و کوکتل‌مولوتف پرتاب کنند.

رئیس ام‌آی۶ به “غیر قابل برد” بودن جنگ پوتین در اوکراین معتقد است

ریچارد مور، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس موسوم به ام‌آی۶ معتقد است جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین احتمالاً “غیر قابل برد” خواهد بود، زیرا این رئیس‌جمهوری روسیه هرگز یک “پیروزی سیاسی گسترده‌تر” را تضمین نخواهد کرد.

مور همچنین گفت: جوامع اطلاعاتی آمریکا و انگلیس نقشه‌های پوتین برای اوکراین را فاش کردند.

استرالیا از طریق ناتو برای اوکراین تسلیحات ارسال می‌کند

چند روز پس از آنکه کانبرا اعلام کرده بود که برای کی‌یف تنها کمک‌های “غیرکشنده” فراهم می‌کند، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا امروز (یکشنبه) گفت که کشورش از طریق شرکای ناتو در اروپا برای اوکراین تسلیحات ارسال خواهد کرد.

نبرد شدید در خارکیف/ انفجار خط لوله گاز و یک پایانه نفتی در دومین شهر بزرگ اوکراین

مقامات اوکراینی می‌گویند، نیروهای روسیه یک خط لوله گاز در شهر خارکیف (دومین شهر بزرگ اوکراین) را منفجر کرده‌اند؛ همچنین شهر واسیلکیف هدف موشک‌های روسیه قرار گرفته و یک پایانه نفتی در این شهر دچار حریق شده است.

دادستان ارشد اوکراین هم گفت که نیروهای روسی هنوز نتوانسته‌اند خارکیف را تصرف کنند  و نبرد شدیدی در این شهر در جریان است.

این شهر با ۱.۵ میلیون نفر جمعیت، در  ۴۰ کیلومتری مرز روسیه قرار دارد.

تلفات غیرنظامیان اوکراین: ۶۴ کشته و ۲۴۰ مجروح

به گفته سازمان ملل، در اوکراین دست کم ۲۴۰ غیرنظامی زخمی شده و ۶۴ تن کشته شده‌اند.

 سازمان ملل متحد اعلام کرد که باور دارد تعداد واقعی تلفات به شکل چشمگیری بیشتر باشد، چرا که بسیاری از گزارش‌ها در انتظار تایید هستند.

سوئیفت: آماده اجرای تحریم‌ها علیه روسیه هستیم

سیستم نقل و انتقال بین المللی بین بانکی “سوئیفت” اعلام کرد که آماده اجرای تصمیم کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه است.

ایلان ماسک استارلینک را در سراسر اوکراین در دسترس قرار داد

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا،‌ در توییتی خطاب به معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در سرتاسر اوکراین در دسترس است.

ماسک در پاسخ گفت: “سرویس استارلینک اکنون در اوکراین فعال است. پایانه‌های بیشتری در مسیر هستند.”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری