کد خبر:23409
پ

چند می گیری تکنسین برق ایستگاه مترو شوی؟

اگر پیامم به گوش مسئولان می رسد، بگویید قرارداد پیمانی ما را رسمی کنند، تا خیالمان از بابت امنیت شغلی راحت شود.

از قطارخط ۷ که پیاده می شوم، بلافاصله صدای مامور مترو را از بلندگو می شنوم که مسافران از سکوی مترو فاصله بگیرید.

با ورود به کریدور مترو، اتاق مسئول ایستگاه و همکارانش را می بینم و وارد راهرو می شوم، آقای عظیمی که ورود مرا از دیوار شیشه ای اتاقش دیده است، بلافاصله از اتاقش خارج می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ۳۶۱ درجه ایران، وقتی خودم را به عنوان خبرنگار معرفی می کنم، از من نامه از روابط عمومی سازمان مترو می خواهد و خیلی محترمانه می گوید: تا نامه نداشته باشید، هیچکدام از همکاران اجازه مصاحبه ندارند. و محترمانه عذرم را می خواهد.

پس از خداحافظی با آقای عظیمی با محمد که لباس مخصوص کارمندان مترو را به تن دارد روبرو می شوم و از او تقاضای مصاحبه می کنم که در زیر می خوانید:

وی جوانی حدود ۲۷ ساله متوسط القامه و لاغر اندام است. حدود دو سال است که ازدواج کرده است. در شهر کرج زندگی می کند وهر روز با یکی از قطارهای مترو خودش را به ایستگاه کاریش می رساند. حقوق دریافتی اش به ماهی ۵ میلیون نمی رسد.

پس از گرفتن مدرک کارشناسی به سربازی رفته و بعد هم پس از چندماه در مترو مشغول به کار شده است. از اینکه شغلی دارد و بیمه تامین اجتماعی است، رضایت دارد.

وی می گوید: حدود ۳ سال است به عنوان تکنسین برق در ایستگاههای مترو تهران مشغول به کار هستم، شغلم را دوست دارم، زحمت می کشم و نان حلالی سر سفره خانواده ام می برم.

این جوان تکنسین مترو در سخنانش بارها تاکید می کند: اگر پیامم به گوش مسئولان و پیمانکاران مترو می رسد، بنویسید قرارداد پیمانی ما را رسمی کنند، تا خیالمان از بابت امنیت شغلی راحت شود. فکری که دغدغه خیلی از جوانان شاغل به حساب می آید.

گفتنی است: تکنسین فنی ایستگاه از مجموعه مشاغل حمل و نقل ریلی است که وظایف انجام مکاتبات اداری، شناسایی کلیه اماکن موجود در ایستگاه با توجه به موقعیت، کاربری و نوع تجهیزات نصب شده در آنها، بکارگیری و کنترل عملکرد تجهیزات برقی ایستگاه، بکارگیری و کنترل عملکرد تجهیزات فنی و ایمنی ایستگاه، بکارگیری و کنترل عملکرد تجهیزات کنترلی ایستگاه، انجام عملیات لازم در زمان بروز سوانح را عهده دار هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری