کد خبر:7957
پ

چرا سالمندان و جوانان در غرب و آمریکا زیاد پیاده روی می کنند؟

پیاده روی راهی عالی برای فعالیت و بهبود بهزیستی ذهنی و جسمی است و بین قدم زدن در اطراف محله شما و پیاده روی در میان زیبایی طبیعت تفاوت های مهمی وجود داردبه گزارش ۳۶۱ درجه ایران،‌ قبل از COVID-19 ، محبوبیت پیاده روی هم در بزرگسالان و هم در کودکان نزولی بود. اما محبوبیت […]

پیاده روی راهی عالی برای فعالیت و بهبود بهزیستی ذهنی و جسمی است و بین قدم زدن در اطراف محله شما و پیاده روی در میان زیبایی طبیعت تفاوت های مهمی وجود دارد
به گزارش ۳۶۱ درجه ایران،‌ قبل از COVID-19 ، محبوبیت پیاده روی هم در بزرگسالان و هم در کودکان نزولی بود. اما محبوبیت آن در طی همه گیر شدن کرونا افزایش یافته است ، زیرا افراد بیشتری به دنبال این مسیر می روند. پیاده روی راهی عالی برای تجربه طبیعت است و به کسانی که این کار را انجام می دهند چندین مزیت جسمی و روحی را ارائه می دهد.

پیاده روی از بسیاری جهات با یک قدم زدن منظم در اطراف محله شما متفاوت است. برخلاف پیاده رو ، زمین در بسیاری از مسیرهای کوهنوردی ناهموار یا سنگلاخ است. به طور معمول در ارتفاع مسیر با بالا رفتن یا پایین آمدن از تپه ها ، تغییراتی نیز در ارتفاع ایجاد می شود. مردم همچنین تمایل به پوشیدن کفش های مختلف مانند چکمه های کوهنوردی دارند که می توانند سنگین تر از آنچه که عادت کرده اند بپوشند.

این تفاوت ها در زمین و کفش به این معنی است که پیاده روی نسبت به راه رفتن روی زمین صاف ، انرژی بیشتری مصرف می کند – و کالری بیشتری می سوزاند. ما همچنین باید از عضلات اضافی برای ایجاد ثبات در زمین های ناهموار استفاده کنیم – ماهیچه هایی که به طور معمول هنگام راه رفتن روی زمین صاف ، زمین استفاده نمی شوند.

در حالی که پیاده روی سریع با سرعتی در حدود ۳ مایل در ساعت (۵ کیلومتر در ساعت) تا چهار برابر نشستن و استراحت انرژی مصرف می کند ، پیاده روی در مزارع و تپه ها بیش از پنج برابر انرژی مصرف می کند. این بدان معناست که شما می توانید ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید توصیه شده را بدون رفتن برای دویدن یا رفتن به باشگاه بدست آورید.

فواید ورزش کافی مشخص است: باعث بهبود سلامت جسمی ، کیفیت خواب و مدیریت استرس می شود. همچنین احتمال ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند زوال عقل ، دیابت نوع ۲ ، بیماری های قلبی عروقی ، افسردگی و برخی سرطان ها را کاهش می دهد. در بزرگسالان مسن ، برخی تحقیقات نشان می دهد پیاده روی ممکن است فشار خون را بهبود بخشد.

پیاده روی همچنین برای کسانی که از قبل شرایط سلامتی دارند مفید است. تحقیقات نشان می دهد پیاده روی منجر به کاهش وزن و سلامت قلب و عروق در بزرگسالان قبل از دیابت می شود ، احتمالاً خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که سایر جنبه های سلامتی ، از جمله قدرت عضلانی ، تعادل و انعطاف پذیری در بزرگسالان مسن با چاقی را بهبود می بخشد. حتی کسانی که از مشکلات تعادل یا مشکلات مفصلی رنج می برند می توانند با استفاده از میله های کوهپیمایی پیاده روی کنند تا بار پا را کاهش دهند.

یک شکل معروف پیاده روی به نام پیاده روی نوردی است که در آن شرکت کنندگان از میله های کوه نوردی برای کمک به آنها در طول مسیر استفاده می کنند . همچنین نشان می دهد که قسمت بالای بدن را درگیر کرده و فرد شدت گام خود را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد این شکل از پیاده روی باعث افزایش سلامت قلب و عروق ، کاهش وزن و قدرت عضلانی در افراد فاقد هرگونه شرایط سلامتی قبلی و همچنین افرادی که دارای بیماری مزمن هستند مانند بیماری پارکینسون می باشد.

یکی دیگر از مزایای پیاده روی برای سلامتی این است که به عنوان “ورزش سبز” طبقه بندی می شود و به مزایای سلامتی بیشتری که انجام فعالیت بدنی در طبیعت برای ما دارد اشاره دارد. تحقیقات نشان می دهد که ورزش سبز فشار خون را کاهش می دهد و با بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی به میزان بیشتری نسبت به ورزش در خانه ، باعث بهبود فشار روانی می شود.

این تحقیق نشان می دهد متخصصان مراقبت های بهداشتی باید پیاده روی را به بیماران به عنوان راهی کم هزینه برای بهبود سلامتی در صورت امکان توصیه کنند. در انگلستان ، حتی ابتکاری توسط سرویس بهداشت ملی برای ارزیابی اثرات بهداشتی تجویز سبز وجود دارد. جایی که بیماران در فضای باز مانند پیاده روی یا باغبانی تجویز می شوند برای بهبود سلامت روحی و جسمی آنها موثر است.

بیرون بروید
حتی اگر قبلاً هرگز پیاده روی نکرده باشید ، شروع به کار آسان است. برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید در تلفن خود بارگیری کنید تا به شما در پیمایش و یافتن مسیرها کمک کنند. اینها معمولاً با GPS شما کار می کنند و به راحتی برای کسانی که حس جهت دهی ضعیف دارند پیگیری می شود.

اگر می خواهید پیاده روی کنید می توانید چالش ۱۰۰۰ مایل را امتحان کنید. این امر افراد را ترغیب می کند تا در هر سال ۱۰۰۰ مایل پیاده روی کنند. این به بسیاری از افراد – از جمله والدین خودم – کمک کرده است که فعالیت بیشتری داشته باشند ، به خصوص در طول COVID-19.

اگر شما یک خانواده جوان دارید – یا به سادگی می خواهید پیاده روی را جالب تر کنید – یک روش تعاملی برای ورود به طبیعت ، geocaching است.و بدین شکل است که مسیر GPS را به مکانی دنبال می کنید که کسی خرده ریز یا جعبه ای را پنهان کرده باشد. همچنین می توانید مسیری را که با استفاده از یک برنامه پیدا کرده اید ضبط کنید. Geocaching یک پدیده جهانی است ، بنابراین تقریباً در هر جای دنیا قابل انجام است.

پیاده روی راهی عالی برای فعالیت و بهبود بهزیستی ذهنی و جسمی است. و با توجه به اینکه هنوز بسیاری از ما به دلیل کرونا تعطیلات داریم ، می تواند راهی عالی برای فرار از خانه و گشت و گذار در جاهای دیدنی جدید باشد.

لیندسی باتومز

نشریه The Conversation

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری