کد خبر:18418
پ

چرا امیکرون بیشتر در آفریقای جنوبی بروز کرد؟/ با امیکرون آشنا شوید

سویه جدید ویروس کرونا که این روزها ترس و نگرانی زیادی را به مردم دنیا تحمیل کرده یکی از جدیدترین بیماری‌هایی است که با شناخت و آگاهی نسبت به آن راحتتر کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار۳۶۱ درجه ایران،  به گفته محقق آفریقای جنوبی که منشا شیوع سویه امیکرون است، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که سویه جدید ویروس کرونا بسیار قابل انتقال است واحتمال ابتلای مجدد به این بیماری کمتر از یک درصد است و معمولا منجر به ابتلا به بیماری خفیف‌تری می‌شود.

سه چیزی که به تازگی کشف شده این است که این ویروس به سرعت در آفریقای جنوبی در حال گسترش است. افزایش موارد ابتلا در این سویه بسیار سریع‌تر از موج‌های قبلی همه‌گیری با دیگر سویه‌هاست. بنابراین به نظر می‌رسد که اُمیکرون می‌تواند به راحتی گسترش یابد. هم‌اکنون تقریبا همه مواردی که در آفریقای جنوبی ثبت می‌شود، ابتلا به سویه اُمیکرون است. دومین ویژگی این ویروس عفونت‌های مجدد است. نباید از یاد برد پس از ابتلا به کووید احتمال ابتلای مجدد حدود یک درصد یا حتی کمتر از آن است. سومین نکته این است که مورد به موارد بالینی و شدت بیماری مربوط می‌شود.

داده‌ها نشان می‌دهد این بیماری ممکن است در جوان‌ترها و همچنین آن دسته از جوانانی که واکسینه نشده‌اند، بیشتر رخ دهد و به‌ طور کلی یک بیماری خفیف‌تر به نظر می‌رسد.

اگر بخواهید با علائم سویه امیکرون ویروس کرونا آشنا شوید باید گفت که نشانه‌های این بیماری شبیه سرماخوردگی، خستگی شدید، درد سر، کوفتگی بدن و گلودرد است و برخلاف آنچه در ماه های گذشته شاهد بودیم علائم کاهش اکسیژن خون یا درگیری شدید ریوی و کاهش بویایی و چشایی ندارد.

از آنجا که آفریقای جنوبی کشوری با پایین‌ترین آمار واکسیناسیون است سویه جدید ویروس کرونا بیشترین تاثیر را در این منطقه داشته است.

گفتنی است، تاکنون آخرین آمار آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا(HSA) نشان می‌دهد تا روز شنبه ۲۶ مورد دیگر از نوع اُمیکرون در سراسر بریتانیا گزارش شده که مجموع مبتلایان در این کشور تاکنون به ۱۶۰ مورد رسیده است. این ویروس در حال حاضر به مردمان ۳۱ کشور سرایت کرده و با سرعت غیرقابل باوری در حال شیوع است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری